Ulrika76

Alla inlägg den 14 augusti 2011

Av Ulrika - 14 augusti 2011 18:12

Igår sprang jag Midnattsloppet, det var otroligt kul och sjukt mycket folk. Tyckte det kändes som om det var mer folk i år än förra året och enligt siffror så var det så men vi sprang dessutom i en grupp längre bak än tidigare pga att vi var sena med anmäla oss. Så det misstaget gör vi inte om inför nästa år.


Såg på kartan att de hade lagt om banan lite grann men kände att det inte gjorde så mycket utan det ska bli kul ändå. Visste att backen vid sofia kyrka skulle vara med som vanligt så jag ville försöka fundera ut innan hur jag skulle springa för att orka backen och min plan var att försöka ta det lugnt i början för att spara energi till backen så jag kan springa upp hela vägen... och det lyckades jag med, det gick inte att springa i det tempot jag ville hela vägen så jag vet att jag kunde fått en bättre tid. MEN trots det så är jag jätte nöjd med tiden eftersom jag slog min tid som jag fick förra året som var 60.01  min, i år sprang jag in på 55.21 min så jag kan verkligen inte klaga kom på plats 1644 av 7054.Dessutom så förra året som var första gången jag sprang midnattsloppet så var jag HELT slut när jag kom i mål trodde nästan jag skulle svimma..men i år så kände jag mig knappt slut var bara så otroligt glad över tiden jag fick, och idag har jag inga känningar i benen efter loppet så jag vet att jag kunde tagit i lite mer. Men det gick inte eftersom det var så mycket folk. Många ggr fick jag sakta ner rätt mycket men har hört att man inte kan få så bra tid när man springer Midnattsloppet, det är en folkfest och dessutom nu så var det jubileums år. Jag hade grymt roligt och hade min kärlek med mig som sprang brevid och hejade på mig emellanåt.. vi ska kanske springa hässelbyloppet så jag får se vad jag ligger på i tävlingstempo


Jag vill springa Midnattsloppet nästa år med,känslan när man står inför start med så mycket folk som tränat inför det och även vissa som inte tränat speciellt inför loppet utan bara vill göra det för att det är kul... höll på ramla några ggr pga kullerstenar och folk som sprang framför fötterna men det spelar ingen roll det är en helt otrolig känsla att få uppleva det här tillsammans med ca 24000 andra.


Här är lite bilder


      


Dessa togs innan, vi bytte om hemma hos min killes föräldrar som bor på söder, vi satte på oss chippen på benen och satte på oss armbanden som visar vilken startfålla vi ska stå i. Helt underbart att få springa tillsammans med min kärlek, kul att han har tålamodet att springa ihop med mig då han egentligen har ett helt annat tempo än vad jag har...det är kärlek   


När vi kommit i mål så fick vi banan,energi bar, vatten, energi dricka och medalj


Ses nästa gång 2012


 



Presentation

Fråga mig

37 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gastric Bypass

Gästbok

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards