Ulrika76

Alla inlägg under juni 2011

Av Ulrika - 20 juni 2011 21:53

Jösses vad tiden går fort snart är det slut på Juni, i helgen är det midsommar afton. Det ska bli såååå härligt, vi ska åka till några vänners landställe. Det är lite av en tradition eller mer för min kille än för mig tror jag. Jag har inte varit med alla ggr det har han. Det var där jag träffade min kärlek   .... det här året vi åker har vi inga barn med oss så det lär väl bli lite mer fest då kan jag tänka mig.. ja och MASSOr med god mat :).


Jag jobbar bara 2,5 dagar den här veckan, imorgon så måste jag gå tidigare för då ska jag åka med min son och göra magnetröntgen och på tors tog jag semester så vi kanåka tidigare till Hällefors som vi ska till.  Ska bli riktigt skönt att komma iväg lite.


Måste lägga upp en bild på min klippning, var hos madde i tisdags och klippt mig och de stora barnen... det blev såååå bra (madde är bäst)


  


Vad tycks? Min dotter säger att jag ser ut som någon i star trek.. hmm.. barn är inte alltid roliga eller? hehe.. hon e goast ändå mitt hjärta


Nu e jag helt slut ska ta och lägga mig, jag har sprungit idag en 7 km, slog mitt personbästa på en 7 km så kroppen är lite slö.


Hoppas ni får en helt UNDERBAR midsommar


Kraaaaaaaaaaaam


 

Av Ulrika - 16 juni 2011 14:53

Usch vad jag har varit dålig på att blogga, men jag tappade lusten lite. Tror det varit tok för mycket för mig ett tag nu.. hoppas det lugnar ner sig. Mycket tankar och funderingar som jag så småningom kanske delar med mig av i måttliga mängder.


Men återkommer snart... ska jobba lite till nu.. Kramelurken

Av Ulrika - 2 juni 2011 09:40

Igår följde jag med min väninna Veronica till smaka på stockholm, förr hette det restaurangernas dag. Det var väldigt trevligt och himla mycket folk. Jag hade faktiskt ingen aning om att det var så det blev ett rent spontant besök. Vi mötte upp en gammal barndomskamrat till Veronica som heter Zandra.  Här är lite bilder på kvällen:


Vi åt massor med god mat, vi tog bara smaka på som kostade 25 kr st så vi kunde testa olika saker, jag älskade vårrullarna de var sjukt goda. Jag köpte även rostade mandlar, köpte en påse extra till min kärlek   


        


Självklart blev det lite dricka oxå, eftersom jag inte tål så mycket så drack jag bara två småglas vin


        


Tjejerna drack champange, inget jag är förtjust i sen så tycker jag det är för mycket bubblor i.


        


Vi hade verkligen jätte trevligt


 

Av Ulrika - 2 juni 2011 09:27

Så här ser mina 10 första veckor ut på det program jag följer. Det är i 35 veckor jag ska följa det. Jag ligger på vecka 5 nu. SÅ snart blir det ytterligare ett pass i veckan. Det ska bli kul tycker jag :)
 
 
Vecka 1-5
VeckaDag 1Dag 2Dag 3Dag 4Totalt
15 km J5 km J7 km Jvila17 km
25 km J6 km J8 km Jvila19 km
35 km J8 km J8 km Jvila21 km
45 km J5 km FL8 km Jvila18 km
55 km J6 km FL7 km Jvila18 km

Upp

Vecka 6-10
VeckaDag 1Dag 2Dag 3Dag 4Totalt
66 km  J7 km FL8 km Jvila21 km
77 km  j7 km IV8 km  J10 km  J32 km
87 km J7 km FL8 km Jvila22 km
98 km J7 km IV7 km J10 km J32 km
108 km J6 km J8 km IV10 km J32 km

Klicka här så ser du hela programmet :) det är taget från tjejmilen

Av Ulrika - 1 juni 2011 10:27

Sitter och läser på en otroligt bra blogg ang diagnos. Försöker hämta inspiration och se hur andra tänker och har det, såg det här inlägget från Malene Larssen:


Adhd-diagnos livsviktig

Fortfarande finns det de som tycker att en diagnos hindrar och stämplar, snarare än hjälper och löser problem. Jag är för, för, för, för, för att man utreder och sätter diagnoser på barn, ungdomar och vuxna som upplever att de har så stora svårigheter i vardagen.

Det är nämligen inte diagnosen som stämplar människan - det är vi, människorna runt/sammhället, våra förutfattade meningar om vad som är bra och dåligt, rätt och fel i hur vi är och hur man får bete oss, tänka, vara. En människa blir stämplad vare sig hon/han har diagnos eller inte, men utredningen och diagnosen ger förklaringar och strategier för att lyckas i vardagen.  Därför är utredning och diagnos så viktig.


Så som Malene skriver så känner jag, diagnosen hjälper och jag vet de som är helt emot diagnos och tycker att det stämplar men är det dom själva som stämplar eller??? Jag ville ha utredningen på min son för att HJÄLPA honom för att han och andra och vi ska förstå och kunna hjälpa honom rätt. Att fortsätta som det var är inte hållbart i längden. Skulle jag inte ha gjort det nu så visst det kanske hade hänt senare och då hade han ifrågasatt mig varför jag inte gjorde den. Jag vill det bästa för mitt barn och då spelar det ingen roll vad det innebär för han är min värld och jag som mamma till honom ska göra allt som står i min makt för att han ska ha de bästa möjligheterna.


Vi har en lång väg kvar innan det blir bra och jag hoppas att jag slipper bråka alltför mycket för att det ska fungera


 



Av Ulrika - 1 juni 2011 06:00

Igår fick jag mitt resultat från SÖS, eller fick är kanske och ta i. Jag ringde dit och bad de ringa upp för jag har väntat i ca 5 veckor på att få veta svaret på de 8 rören de tog. Hon sa att alla prover såg normala ut, UTOM 1, och det var järnvärdet så jag måste börja äta järntabletter  speciellt i samband med mensen så nu är det bara å fixa det.


Har förvisso känt mig ganska lätt trött och misstänkte att järnvärdet kunde ligga lite lågt sen vet man ju aldrig hur lågt det är, hon sa att det inte var alamerande utan det var precis under gränsen så det var rätt skönt att höra.


Jag tänkte snart lägga upp lite nya bilder före och efter OP, en ny före bild blir dock svårt så där får jag leta upp någon gammal.


Vikten då, ja den pendlar upp å ner  idag låg det på 65,8 kg det är det lägsta jag vägt under mitt vuxna liv så jag är nöjd  eftersom jag då vägde 103,3 kg som mest så har jag gått ner 37,5 kg. Helt ok känner jag, inga kg jag vill ha tillbaka.


Midjemåttet har minskat från 131 cm till 85 cm så det blir 46 cm, inte illa va? 


Idag mår jag himla bra, men jag har ofta magkatarrs liknande symptom men då tar jag en Omerprazol så går det över. Läkaren har sagt att så länge tabletten hjälper och jag inte behöver ta för ofta så kan jag fortsätta så.


Lägger upp en gammal före/efter bild jag tog för länge sen


  

Tror att det är ca 36 kg som skilljer den vänstra & högra bilden. Den mittersta då hade jag gått ner 31 kg.


Så nu har jag uppdaterat ang min Gastric bypass som jag gjorde 11 mars 2009


    

Presentation

Fråga mig

37 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gastric Bypass

Gästbok

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards