Ulrika76

Alla inlägg under september 2013

Av Ulrika - 29 september 2013 02:23

こんにちは、私の名前です ^_^
Länge sen jag gästblogadde här. Kommer fortfarandee ihåg när jag skrev det andra inlägget, herregud.
Jag var så ung då, nu är jag tillräckligt gammal för att vara ensam hemma på helgerna ju. Tiden bara flyger förbi.

Juste, mamma vet inte att jag bloggar just nu, ANNYEONG HASEYO EOMMA, SARANGHAEYO ^_^ <3

Tänker dock inte skriva ett långt inlägg eftersom det är mitt i natten och jag bara poppade in för att säga Hej ^_^
Hur bloggar man egentligen? Varför? Jag förstår inte.

Anyways, ska nog sova, See you later! ^_^


  
Se vad gammal jag har blivit...

Av Ulrika - 28 september 2013 08:46

Nu under veckan har jag varit hemma med min sjuka dotter, jag blev så himla uttråkad så jag tänkte att då kan jag lika gärna baka lite. Så sagt och gjort. Ena dagen gjorde jag sockerkaka och morotsfrallor och andra dagen blev det morotsfrallor igen då de blev så bra dagen innan och inte så många så gjorde jag dubbelsats. Och min dotter E bakade cupcakes och eftersom min yngsta som jag vabbade för kände sig piggare i slutet mot veckan så ville även hon baka så hon fick göra chockladbollar


Lite bilder på vår bakvecka, klicka på bilden för att göra den större.

        

Sockarkakan gjorde jag dubbelsats av men tog kakao i ena och sen så hällde jag den vanliga satsen först och över det hällde jag över den med kakao :) och fick ha sockerkakan inne i ugnen lite längre än vad som står i receptet men blev ett lyckat resultat.



Tänkte även lämna med receptet till morotsfrallorna här:


5 dl mjölk

25 g jäst

50 g smör

4 rivna morötter

2 tsk salt

1 msk socker

2 dl havregryn

11-12 dl vetemjöl


1. Värm smör, sen tillsätt mjölk och värm upp till 37 grader. Häll sedan i det i en bunke

2. smula ner jästen och rör om, tillsätt salt, socker, morötter, havregryn och rör om

3 Häll i vetemjöl lite i taget

4 Arbeta med dgen ett par minuter

5 Låt jäsa under duk i 45 minuter

6. Baka ut ca 8-10 frallor (jag fick ut fler)

7. Pensla frallorna med vatten innan du sätter in dom i ugnen

8. In i mitten av ugnen i ca 12-15 min (200 grader)

Tips! bytte som sagt ut lite vetemjöl mot grahamsmjöl (5 dl) och hade nog i lite mer morötter än vad det står i receptet och det blev kanongott.


    


/källa: fann receptet på en blogg


/tjingeling

Av Ulrika - 28 september 2013 08:38

Tycker veckorna går ganska snabbt fram. Både för och nackdelar. I går kväll satt jag och kollade gamla kort och såg två olika kort jag tog när jag var med i modell för en dag. Den ena gick jag med Linda, det var 2007 så två år innan jag gjorde min GBP och den andra var 2011, två år efter min GBP. Vilket inte alls jag tänkte på då utan  upptäckte igår kväll.


 

Klicka för att få den större. Men lite skillnad är det, det jag kände att jag saknade var mitt långa hår jag hade. Har försökt vid flera tillfällen att spara ut men kvalitén på håret är så himla dålig så det går inte just nu.


En sak till jag reflekterade nu när jag gick upp. Förr innan min GBP så sov jag gärna till 10.00 på morgonen, men då ställde jag kl på 10 så att jag inte skulle sova för länge för jag avskyr att sova bort dagen. Nu vaknar jag absolut senast 9.00


Nä nu ska jag ta och äta klart min otroligt goda frukost, hembakat morotsbröd :)


Kramen


Av Ulrika - 24 september 2013 18:33

Idag fyller min lillebrors son Elias 2 år, vad hände med tiden? minns fortfarande när Monica väntade Elias. Lillebror ringde och sa att dom trodde det var på G men att de skulle ta det lugnt och sen åka in till sjukhuset. Men efter en kort stund så fick jag ett mms med en bild på min svägerska och deras nyfödda son... jag fick inte ihop det först, menar han ringde ju nyss. Elias hade lite bråttom ut så han fick förlösas på badrumsgolvet. Vilket för mig är en gåta att 2 ambulansmän, lillebror och hans fru fick plats (de har alltså ett väldigt litet badrum). Men finns hjärterum så finns det stjärterum som det så fint heter.


Stort grattis Elias på din dag   


 


Puss från gudmor/faster  

Av Ulrika - 16 september 2013 14:00

Det är vad jag har varit, har lixom inte riktigt haft någon lust att skriva här. Men det är som med allt annat allt går i perioder. 


I lördags var det meningen med att jag skulle springa halvmarathon men det gick inte så bra :( jag har dragit på mig akut bronkit (luftrörskatarr) så det var bara att glömma loppet. Men däremot så sprang min pojkvän och han gjorde det med bravur :) fick grymt bra tid och ändå hade han mer att ge. SÅ nu är mitt mål några "smålopp" alltså milslopp sen efter det ska jag ta halvmaran 2014 och då tänker jag vara såååå tränad man bara kan bli. Har jag tur så får jag med mig min fina väninna Malin på det här ;)


   

Min otroligt glada "gubbe"


Idag är jag iallafall tillbaka på jobbet, känner mig rätt pigg men har en sån jobbig hosta. Fått så ont i bröstkorgen så jag blir helt slut varje gång jag hostar mer eller mindre. Men det finns hopp jag blir nog bättre snart. Och så snart jag blivit bra så kommer jag vara igång med träningen. 


Måste passa på att gratulera min fina brorson Emil på hans 3 årsdag <3 tiden går så snabbt med alla barn omkring oss. Stora som små :) 

 

Stort grattis Emil på 3 årsdagen, saknar dig tusen pussar från faster   


/U



Presentation

Fråga mig

37 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gastric Bypass

Gästbok

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards