Ulrika76

Alla inlägg under februari 2014

Av Ulrika - 27 februari 2014 12:25

Jag försöker hitta ett par bra löpartights, och det skadar inte om de är lite snygga också. Jag har fastnat hårt för 2XU. Tycker dom är såååååå grymt snygga, men då kostar de därefter. Så en liten hint till när jag fyller år då ;) hehe


Men har även hittat några andra, fick tips från en tjej på facebook om drop of mindfulness. De var oxå helt ok. Bättre i pris helt klart. 


 

Detta är 2XU, ni ser ju varför de är så dyra 

     

Här har vi Drop of mindfulness (DOM). Har en bra topp jag kan använda till dom, så jag kan ha dessa så länge. 


 

Dom här gillade jag också men de är mellantinget mellan de andra två i pris. 


Har ni några tips? Främst tights för löpning då.


/U


Av Ulrika - 20 februari 2014 15:58

Igår gjorde jag fiskgratäng. Den blev väldigt populär, barnen och kärleken åt som hästar. Trodde nästan att de inte fått mat tidigare. Känns väldigt roligt att de gillade det. Jag hittade receptet på kokaihop men tänkte dela med mig av den här. Den är väldigt enkel. 


1 paket fryst torskblock

3 dl matlagningsgrädde

1 nypa dill finklippt

1 krm salt

1 krm citronpeppar (eller efter egen smak)

1,5 dl kräftost (jag tog lite mer)

1,5 liter potatismos

1 dl riven ost


1. Skär torskblocket i 2 cm tjocka bitar. Smörj en ungssäker form och lägg i fisken, salt och citronpeppar på den. Sätt in i ugnen i 175 grader. Tills fisken ser klar ut.


2. Blanda grädde, kräftost och dill. Koka potatis och gör potatismoset. 


3. När fisken är klar. höj värmen till 225 grader. Klicka moset runt om fisken och slå såsen i mitten över fisken. Strö över den rivna osten och sätt in i ugnen tills gratängen har fått fin färg. 


Servera med grönsaker



Smaklig måltid.


/U 

Av Ulrika - 17 februari 2014 10:29

Jag har inte haft energi till att blogga på ett tag, men allt är lite i perioder som det mesta. Idag har jag så ont i min rygg. Kan inte minnas om jag haft ont i ryggen på det här sättet tidigare. Men igår efter min löpning/stretch så kände jag av lite i ryggen. Tyckte inte att jag ansträngt ryggen speciellt mycket och inte heller sträckt mig under tiden jag strechade. Men i natt vaknade jag kl 3 av att jag inte kunde ligga på något sätt utan att känna av ryggen :(. En aningen jobbigt kan jag erkänna. Men sov dåligt fram tills jag skulle upp så fick jag hoppas på att det går över under dagen. Men än så länge har det inte gått över men får helt enkelt tänka mig för hur jag rör mig.

 

 
 
Men men jag är iallafall på jobbet,så får det gå som det går. Har bokat om Naprapaten som jag skulle ha i veckan för jag lär inte kunna köra övningarna som det är tänkt att jag ska göra.
 
Tjingeling

Presentation

Fråga mig

37 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gastric Bypass

Gästbok

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards