Ulrika76

Alla inlägg under februari 2012

Av Ulrika - 24 februari 2012 10:16

Så känns det i kroppen just nu, mycket tankar och känslor. Bara postitiva saker då. Idag är det Fredag det är så skönt. Får hem mitt yngsta barn idag så det ska väl mysas i helgen. Idag är det nog enda dagen under helgen som vi inte har något direkt planerat såvida vi inte får med oss lilltjejens klasskompis men det återstår att se. Annars ska lilltjejen på dans i morgon sen iväg med sin pappa en sväng. Söndag ska hon till mormor så lite har vi att göra.


Ska dessutom försöka hinna med att rensa ur massa leksaker m.m i hennes rum och göra oss av med (kasta).


Trevlig helg alla glada om jag inte hinner skriva något mer nu


Kram


Ulrika

Av Ulrika - 23 februari 2012 20:13

Sådär nu var det klart :) nu har jag mitt köksgolv. Här får ni lite bilder både före och efter


       


Vad tycks????


Jag är iallafall nöjd, allt är bättre än vad det var innan vilket som :)

Ulrika

Av Ulrika - 21 februari 2012 22:31

Ja då var det dags igen, ny resa... jag sökte för ca två veckor sen en remiss för att göra en bukplastik. Har alltid tänkt att jag inte har tillräckligt med "häng" på magen för att få hjälp. Men nu tänkte jag att det får bära eller brista. Kan inte få mer än ett ja eller nej.


Tog bild på överkroppen och gick till VC och bad om remiss. De gav mig en remiss till Karolinska i Solna. Jag väntade i ca två veckor innan jag ringde KS för att höra status på remissen, men kom inte fram. När jag kom hem så låg remissen i brevlådan...såååå glad blev jag.


Idag då 21/2 9.30 hade jag tid till dr Torkel, han var ca en timme sen men gjorde inget då han jag lugna ner mig lite för jag var grymt nervös. Han ropade in mig och pratade lite smått om den resa jag gjort efter min Gastric Bypass.


Han förklarade att det  är svårt att få hjälp via landstinget då gruppen är ganska stor som söker hjälp. Men sa att jag skulle visa min fina mage, så han mätte den och kände på den och sa sen att jag blev godkänd... förstår ni.. jag blev GODKÄND, ville bara skrika så jag sa.. får jag ge dig en kram :) och det fick jag.


Jag kommer lägga upp före/efter bilder så gott som


Här är en bild på kallelsen


 


Ulrika

Av Ulrika - 20 februari 2012 19:57

I fredags skulle jag och Jeanette gå ut, för att fira hennes dag lite i efterskott. Vi åt lite middag och lite grönsaker och dipp och chips då för att det ska bli en liten balans mellan nyttigt/onyttit haha. Låter bra iallafall och säga så. Vi drog ut ca 22.00, mot Golden Hits. Jag hade såååå kul, skrattade så himla mycket. Ville knappt att kvällen skulle ta slut men allt har sitt slut någon gång ;) Här får ni kvällen i bilder.


                   


Tack Jeanette för en grymt kul kväll   


Kram

Av Ulrika - 20 februari 2012 14:41

Det ska jag få i morgon, men jag har så svårt att bestämma mig för vilken jag ska ta, jag har ljusgråa luckor. Så jag tänkte mig grått golv men vilken nyans? RÅD Tack!!


Så ser köket ut nu och vilket golv till det tycker ni?


     


Vilken av dessa grå???


Ulrika

Av Ulrika - 15 februari 2012 21:45

Igår gjorde jag som sagt kycklingpaj. Den blev så himla god. VÄldigt nöjd med hur den blev så jag tänkte dela med mig av receptet här: 


ca 1 kg Kycklingfilé

1 st Lök

3 klyftor Vitlök
2 st Paprika 1 röd och 1 gul

Salt och peppar

Curry krydda

200 philadelphiaost

1 litet pkt Riven ost


Skär kycklingen i småbitar, ansa den från fett. Lägg den i stekpannan och bryn den tillsammans med hackad lök, paprika, vitlök krydda med salt och peppar. 


Häll i philadelphiaosten ca 200 gram och rör om tillsammans med kycklingröran. Krydda med lite curry krydda och häll i allt i en form med pajdeg. Strö sedan över riven ost (jag tog riven taco ost) 


Det mest är valfri mängd men jag tog 1 kg kyckling men efter att jag skurit bort all fett så vet jag inte helt säkert hur mycket det blev. Så ta efter tycke och smak. 


Jag fuskade med pajdegen, hade en kartong med pajdegs mix hemma. 


Ca 30-40 min i ungen och 250 grader 


Vi serverade med sallad till 


   

Av Ulrika - 15 februari 2012 13:08

Ja det är vad jag är, och då menar jag på att blogga :)


Blir lite till å från numera men känner att jag kommer kanske igång snart. Igår var det iallafall alla hjärtans dag. SÅ mysigt.


Firade med barnen och min kärlek, gjorde kycklingpaj och som efterrätt blev det kladdkaka med lite banan och grädde. Kycklingpajen blev GRYMT god, tog recept från Tasteline men gjorde om det lite (tog bort och la till). Sonen och min kärlek tog tre ggr var så den måste ju verkligen ha smakat bra.


Tog bilder men det var med kameran så jag får lägga upp lite senare. Men de jag tog med mobilen kan ni få se redan nu.


     


Kortet såg jag när jag gick upp på morgonen då hade mitt yngsta barn varit uppe mitt i natten för att överraska mig, såååå söt. Av min kärlek fick jag hjärta kudde och presentkort på Kicks. Och så ser ni efterrätten på bild. Ska som sagt lägga upp fler bilder senare och då tänkte jag även skriva upp receptet på kycklingpajen jag gjorde


Nu ska jag fortsätta med mitt.


Ha en fortsatt trevlig dag alla goa


Kram

Presentation

Fråga mig

37 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gastric Bypass

Gästbok

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards