Ulrika76

Alla inlägg under september 2011

Av Ulrika - 30 september 2011 12:30

Blir ju bara roligare och roligare det här, igår var jag hos örondoktorn som jag sagt tidigare att jag skulle till.  Hon såg ganska direkt att jag inte alls har hål på trumhinnan :) vad skönt tänkte jag. Så frågar hon har du gått ner mycket i vikt sista tiden, ja lite grann ca 40 kg svarade jag. Då beror mitt lock i örat på att jag har gått ner i vikt. Hmm.. skumt det här men så är det iallafall och lösningen är att först göra hål på trumhinnan för att se om det känns bättre och  känns det bra och jag blir av med mitt lock så ska jag få rör i öronen. Känns som en deja vu.. hade mycket öroninflammationer när jag var liten så jag fick rör i öronen vid två tillfällen när jag var liten. Så man kan säga att det känns inte helt främmande men känns mer som en operation man inte går igenom när man är 35 år gammal haha.. eller ska jag säga 35 år ung. 13 okt ska jag vilket som tillbaka och göra hål i trumhinnan så får vi se hur det går. Kan passa bra för den 16:e okt ska jag springa hässelbyloppet... så då kanske jag slipper lock i örat känslan när jag tävlingsspringer


 

Av Ulrika - 28 september 2011 21:53

I morgon ska jag till läkare på öron,näsa hals mottagningen. Ska bli skönt att få höra vad de säger om mitt hål i trumhinnan. OM det ens ska göras något åt det. Och om mitt lock för örat beror på det. Om det beror på det så hoppas jag verkligen att dom gör något åt det för det är grymt irriterande när jag får lock i örat. Ibland kan det hålla på hela dagar och ibland bara ibland så det är ganska mycket från och till. Så i morgon kväll ska jag försöka hinna återkomma med resultatet. Har även ett föräldrarmöte på kvällen så det känns som om hela dagen är fullspäckad men något snabbt kanske jag hinner få ner.


Ta hand om er så hörs vi snart


 

Av Ulrika - 26 september 2011 22:19

I lördags föddes Elias Yngve Bernhard Parmsäter. Min lillebrors försfödda och Monicas andra son. Jag var där idag och hälsade på han är sååå söt. Han vägde 3610 g och var 52 cm lång.


Jättegrattis till er fina son


  

Foto: Rikard Janssons


Välkommen till världen lilla skatt



Av Ulrika - 25 september 2011 21:11

Här tänkte jag bara lägga upp lite bilder, vill ni se dom större så är det bara å klicka på dom. De ligger inte i någon speciell ordning. Har tagit ca 1000 bilder och det är bara några få utvalda.


Lite bilder från hotellet och lite innan vi kom fram


                  


Lite bilder runtomkring i turkiet

                  


Lite bilder på djur, såg även kaniner, hundar och katter som sprang löst

     


Vattenbilder, från vattenfallet, båtutflykten och från våra promenader

             


Kvällsbilder

     


Grymt god mat i turkiet, här är ett collage utav några få utvalda maträtter

 


Hemresan

     


Det var lite bilder av alla jag tog, filmade lite grann oxå men det får de som vill se, se hos mig


 

Av Ulrika - 21 september 2011 09:03

I söndags kom vi hem från Turkiet så det har varit lite tyst i bloggen, men jag är tillbaka nu och ska bara försöka komma i ordning lite... ska lägga upp lite bilder och så sen... men tar det ikväll.. hoppas ni orkar vänta


Kram så länge

Av Ulrika - 7 september 2011 12:59

Ok, det här kan bli spännande eller inte... jag har under ganska lång tid haft lite problem med lock i ena örat. Speciellt när jag är ute och springer.. förutom nu, det har kommit oftare nu än tidigare. Det är sjukt irriterande, menar tänk er när ni står på jobbet och det kommer in kunder och vill prata med dig och så slår det lock för örat ...känns som om jag pratar jätte muppigt. SÅ lite lätt irriterande. SÅ jag gick till doktorn med det, samtidigt som jag gick med mina onda fötter/händer som jag tidigare skrivit om, så idag var det alltså återbesök för att se om "processen" i örat förändrats något. Vilket det inte hade gjort. Det är ett hål i örat, i trumhinnan alltså. Jag tänkte att det kanske inte var så konstigt eftersom jag varit ett öronbarn men då ska det inte vara hål utan ärr efter läkningen. Men ja vilket som nu då så frågade hon om jag nyligen haft öroninflammation... ehh nej... det har jag inte. Men då bestämde hon sig för att skicka remiss till odenplanas öron näsa hals mottagning och där såg jag att det är 8 veckors väntetid så... bara avvakta :)


Men jag är lite hopplös med att försöka googla mig fram till vad det kan vara och vad man kan göra, och det var då jag ramlade över Kronisk öroninflammation.. läste lite om det och där står det:


Kronisk öroninflammation  kallas också kronisk otit och betecknar olika sjukdomstillstånd som hål på trumhinnan och/eller avbrott i hörselbenskedjan.

Ibland är örat tidigare opererat med en s k radikaloperation. Besvären kan variera i omfattning. Du som endast har ett hål på trumhinnan kanske bara märker av det som en liten hörselnedsättning. Ibland är besvären långvariga och uttalade med ofta återkommande infektioner med flytningar, lockkänsla och nedsatt hörsel. Sällsynt är att värk förekommer. Du har kanske tidigare blivit opererad med radikaloperation. Orsaken kan ha varit pärlcysta, men anledningen till dina nuvarande bekymmer är i huvudsak infektioner. Källan: http://www.akademiska.se/templates/page____13067.aspx


Det står massor med om det här men kopierade bara en del av det annars skulle det bli för mycket, dessvärre så krävs oftast en operation i örat vilket jag så klart hoppas på att jag slipper. Kanske inte ens är det som är problemet men som sagt 8 veckors kötid så jag väntar glatt.....


 



Av Ulrika - 4 september 2011 21:55

En himla kul kväll på Patrica blev det igår, vi var ca 6 pers som åt middag där och festade lite grann... min kille säger att INGEN dansar så mycket som jag gör, men nja jag tror han har fel. Hehe... vi firade mig lite grann med några av de nära vännerna. Veronica, Malin, Madde, Jeanette och min kärlek.


Tycker nog att maten var godare förr.... men det var helt ok. Efter att vi ätit klart gick vi ner till schlagerbaren som ligger under trappan och väntade in på det "stora" discot skulle öppna sen gick vi ner där och dansade ...... lite mer :) 


Vi var hemma strax efter 3.00 så det känns inte som om det var sååå sent och jag drack inte så farligt mycket så jag kände mig mer eller mindre nykter när vi var hemma mest bara trött... vi sov ända till 10.00 och det gör vi näst intill aldrig. Oavsett om vi är ute så går vi upp tidigt och sätter igång så inte hela dagen försvinner.


Här är lite härliga bilder från kvällen:


     

Jeanette & Madde kom hem till mig innan vi åkte in till Patricia, kärleken oxå då så klart. Fick blomma och den gröna vinflaskan av madde och en klippning (vilket jag blev supernöjd med som vanligt hon är grym) och av Jeanette fick jag vinflaska och två trisslotter (vinst blev det hehe). Sen bussen in mot slussen


     

Kika lite i menyn och beställa lite dricka medans vi väntade på Malin och Veronica... Jeanette funderar lite på vad hon ska välja för mat.


     

Skååål.... Nu är alla på plats :) då är det bara välja mat. Fick presentkort på Kicks utav veronica så jag kunde köpa parfym som jag så väl behöver ;) (nej jag luktar INTE illa)


     

Lite mat, vissa bilder blev lite suddiga men får skylla på min mobil.


   

Lite efterätt måste vi ju ha oxå, äppelpajen med glass var grymt god faktiskt. Tack och lov så hade jag kärleken med mig så han fick hjälpa mig att äta upp den


     

Undrar vad tjejerna planerar..... Massor med skoj hade vi.


 

Tack tjejer och min kärlek för en helt underbar kväll. Ni är bäst! Älskar er.


Har ju en bild på vad jag fått av alla som firat mig på både min födelsedag och i går, blev en del vackra blommor och massor med annat fick. Tack alla ni är underbara.


 


(finns fler bilder men blir så mycket och lägga upp här)


 





Av Ulrika - 2 september 2011 13:55

Igår fyllde jag 35 år, en utav mina absolut bättre födelsedagar. Då jag känner vad jag betyder för mina barn... då de visar sin kärlek och uppskattning. Det om något värmer som bäst. Jag kan leva på det hur länge som helst.


Jag blev väckt av barnen när de sjöng ja må hon leva... och kom med en bricka med frukost och levande ljus... kärlek säger jag bara (eller ja jag vaknade så klart utav ljudet i köket)


Min kärlek låg brevid mig och grattade mig tyst innan barnen kom in. Jag fick en blomma och kort och 3 st massage kuponger av barnen, av min kärlek fick jag presentkort på skor :)


  

I det vänstra kortet hade mina barn skrivit nått så fint så det ska ni oxå få se

   

Är dom inte underbara.... jag har så otroligt goa barn :)


På kvällen så bjöd jag på lite fika, hade inte direkt bjudit in någon utan tyckte att de som ville får dyka upp :) Men lillebror och hans fina familj, och vår mor och även mina barn och kärlek fikade


   


Kakor/bullar och marängtårta blev det. Mamma var snäll och gjorde marängtårtan till mig


Men på lördag då blir det utgång med tjejerna (min kärlek hänger med som ensam kille stackarn, men bror och hans svåger dyker nog upp hoppas jag)


Tack alla för att ni firade min dag.... och till alla som skickade gratulationer via FB (91 st)


 





Presentation

Fråga mig

37 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gastric Bypass

Gästbok

Bloggvärde


Skapa flashcards