Ulrika76

Alla inlägg under januari 2012

Av Ulrika - 24 januari 2012 15:27

Nu känner jag mig grymt mycket bättre efter min förkylning jag fick i jul, t.o.m lungsäcksinflammationen är mycket bättre. Kan känna av det lite grann då jag går raskt men inte så farligt så jag fortsätter för tillfället med mina raska promenader. Har inte ens haft någon speciell lust till att skriva här men ska försöka skriva lite nu.


På lördag ska jag på dop. Min lillebrors lilla son Elias ska döpas    och jag ska få bli gudmor ... såååå glad. Vi köpte klänning i helgen som var så nu kan jag vara fin på Elias stora dag. Tycker det är svårt att hitta klänningar som sitter bra, förr tyckte jag att alla klänningar satt hemskt men detär förmodligen en vanesak men nu hittar jag ialla fall några klänningar som ser helt ok ut.  Lägger upp en bild senare på min fina klänning.


Nä nu ska jag fixa lite här på jobbet och stänga lite konferensrum


 

Av Ulrika - 4 januari 2012 09:16

Är det storm ute? Det spöregnar och blåser som bara den, just nu känns det rätt skönt att vara hemma. Men på eftermiddagen ska vi faktiskt bege oss ut en sväng. Inte så att vi längtar direkt


Idag började jag morgonen med att ringa läkaren för att höra hur lång tid det kan ta innan lungsäcksinflammationen går över, hon sa upp till EN månad.... en månad fattar ni hur lång tid det är???  Frågade lite om försiktig träning nej sa hon du får gå långsamma promenader, men jösses jag har ett lopp i slutet av mars, det känns som om jag inte kommer kunna springa det loppet :( vill ju så gärna men självklart går ju hälsan först det tycker ju jag med men måste ändå få tycka att det är trist.


I morgon ska jag jobba halv dag, blir en mjukstart efter den tid jag varit borta från jobbet nu, som bland annat hade med min dunderförkylning/inflammationen att göra. Nästa vecka däremot så är det vanliga dagar bara hoppas att det inte är för mycket för då kommer det kanske inte fungera då jag inte kan ta i med höger sida.


Men men nu ska jag ta å mysa lite med mitt yngsta barn innan det är dags och göra sig iordning för att dra ut


Kram på er

Av Ulrika - 2 januari 2012 22:46

Idag var det ett sånt trist väder ute så jag bestämde mig för att ordna en bio hemma, vilket ungarna uppskattade. Jag gjorde egna biobiljetter, ordnade popcorn och saft och tog fram en familjefilm.


Det var hur mysigt och uppskattat som helst, men väldigt roligt att få en 15 åring att ställa sig i kö efter sina systrar för att gå in i vardagsrummet för att se film tillsammans. Jag har så otroligt goa barn   


 


Så kan man göra en tråkig regnig dag


/Ulrika

Av Ulrika - 2 januari 2012 22:13

Jag och min kärlek och mina tre barn firade nyårsafton hemma hos Linda & Kenneth och deras två barn. Det var himla trevligt, god mat och dryck, spel och fina fyrverkerier.


Förrätt: Rostad bröd med skaldjursröra och avocado på sidan av

 

Varmrätt: Oxfilé med potatisgratäng

 

Efterrätt: Pannacotta (bilden är dock mörk pga att kameran dog så jag tog med mobilen)

 


Här kommer lite blandade bilder från kvällen:


     


      


     


Önskar alla en god fortsättning på nya året


Ulrika


Presentation

Fråga mig

37 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gastric Bypass

Gästbok

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards