Ulrika76

Alla inlägg under februari 2011

Av Ulrika - 28 februari 2011 21:58

Här kommer de utlovade bilderna :)

 

Före:

  

 

Efter:

 

  

 

Nu är det bara småfix kvar innan det är helt klart, men på god väg

 

  

Av Ulrika - 28 februari 2011 17:44

För ett några år sen så ville en kompis hjälpa mig att måla om mitt kök, alltså skåpluckorna. Han sa att han visste vad han höll på mig vilket jag litade på helt blint. Jag tyckte bara att han var snäll som hjälpte mig och få lite omgjort hemma.  Vilket tyvärr bara blev en kostnad för mig. Han målade luckorna, tyvärr med en färg som försvinner när man torkar av skåpen. Dessutom så skulle det ALDRIG blivit godkänt utav bovärden. Så visst jätte snällt att försöka hjälpa till, men ibland blir det fel, i det här fallet så blev det ännu sämre än vad det var innan. MEN det som är bra är att färgen går att få bort och den ursprungliga färgen är oförstörd :)  SÅ det är mitt projekt just nu att få bort färgen. Ni får se före och efter

bild sen när jag är klar

 

Tjingeling

 

  

 

Av Ulrika - 27 februari 2011 11:30

Den här helgen blev det en del filmer, och massor med godis,glass, chips.. bara onyttigheter :) men ibland ska man väl ha det oxå.

 

Idag ska vi bege oss till Willys och storhandla. Skönt då har vi allt hemma så slipper jag småhandla. Vilket faktiskt blir dyrare.

 

Veckan som kommer nu har barnen sportlov. Vi har inga större planer eftersom jag jobbar. Men de stora kan hitta på saker på egen hand. Jag t ycker faktiskt att det är lite småskönt att slippa jaga upp dom på morgonen. Blir lite lov för mig oxå kan man säga hehe

 

Men vecka 10 startar sonens prao. Det ska bli väldigt intressant och höra vad han tycker om det. Han ska gå med en fd klasskamrat till mig som jobbar som snickare. Det är vad min son vill göra säger han så får se hur han känner/tycker efter dom två veckorna

 

  

Av Ulrika - 22 februari 2011 21:51

Jag har så goa ungar, pratade med min yngsta i telefon. Usch så ont det gör, att ha henne varannan vecka känns. Självklart tycker jag hon ska vara hos sin pappa lika mycket men jag saknar henne så mycket. Fördelen för de stora barnen är ju att de får mammas hela uppmärskamhet. Så idag tog vi lite kort. Känns bra underligt att de två blivit så stora. I  år fyller E 13 år. Då har jag två tonåringar i huset. Vart tog tiden vägen? Min son är längre än mig nu och min dotter är snart på väg att växa ifrån mig

 

Se så stora de blivit 

 

   

Måste visa att även om de är längre så är jag starkare hahaha 

 

Älskar mina barn mest i hela världen. De är min värld     

 

  

Av Ulrika - 21 februari 2011 21:46

I helgen skulle jag och min kärlek egentligen firat hans faster som fyllde 60 år. Men jag mådde lite för dåligt för att orka. Så  vi hyrde lite filmer och drack & åt gott hemma hos min kärlek i stället. Här får ni se lite bilder.

 

           

 

Vi hade det jätte mysigt. Jag blandade ut lite vin ihop med sockerdricka. Var ju som sagt inte helt kry.. men gott att äta godis hehe.

 

Måste ju även berätta vad vi tyckte om Sanctum som vi såg i fredags, vi båda gillade den men tyckte att det blev lite jobbigt med 3D trots att det var lite coolt att testa på 3D eftersom jag inte sett någon film med det tidigare. Det är inte som förr då glasögonen var röd/gröna. Nu ser de ut så här:

 

  

Snygga va :) Men allt klär en skönhet

 

  

Av Ulrika - 21 februari 2011 21:41

I lördags kom min väninna Åsas dotter Therese hem till oss och klippte båda mina stora barn. Båda blev himla nöjda. Här är resultatet

 

 

 

Såååå fina :) Ville att de skulle vara nyklippta för att i lördags skulle de iväg och fira sin Farmor som fyllde 65 år. De åkte hem till sin farbror och åt massor med god mat. Sen efter det följde de med sin Faster hem och sov över där. Fick hem två nöjda glada barn. Innan så hade min dotter mycket längre hår så hon klippte det mer eller mindre bara kortare. Min son hade vildvuxet hår så han behövde få en mer frisyr

 

    

Av Ulrika - 21 februari 2011 20:51

Jag har en väninna som gör jätte vackra smycken.Bara måste tipsa om hennes sida. Kika in en snabbis och ni kommer fastna direkt.


http://minaanglar.dinstudio.se/


Linda gör även lite annat på beställning, bara kika in. Allt är handgjort så det är väldigt speciell. Om inte annat kan man ge en speciell gåva till en speciell person   


  

Bio

Av Ulrika - 18 februari 2011 15:38

Idag ska jag och min fina kärlek gå på en bio. Det är en alla hjärtansdag present från mig till honom. Vi tänkte gå på premiären av Sanctum. Hoppas den är bra, jag tycker den ser rätt spännande ut på trailern så håll tummarna. Jag återkommer sen om vad vi tyckte. Det är iallafall min första 3D film på bio. Och hoppas jag klarar av att hålla mig vaken, ska förbereda mig med en Ipren tablett innan. Känner mig inte direkt kry men vill så gärna göra det här.

 

  

 

  

Presentation

Fråga mig

37 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gastric Bypass

Gästbok

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards