Ulrika76

Alla inlägg under november 2011

Av Ulrika - 18 november 2011 21:37

Så skönt att det är fredag, har haft så sjukt mycket på jobbet den här veckan. T.o.m idag som det näst intill alltid brukar vara lite lugnare så var det hur mycket som helst att göra, saker som jag brukar göra just fredagar för att det är lite lugnare han jag inte fixa med.  SÅ nu ska jag njuta av att det är helg.


Idag blev det tacos till barnens förtjusning och som fredags mys så gjorde jag fruksallad och till det tog vi kesella med vanilj smak. Såå gott, och dessutom så sover en väninnas dotter över här ikväll för hon och min dotter ska gå och se Twilight- Breaking dawn i morgon. BÅda två är helt galna i twilight de har sett alla filmer och läst alla böcker, min dotter har t.o.m köpt Bellas förlovnings och vigselring hehe... ja de är bara för söta.


Nä nu ska jag se lite på film en stund för i morgon är det fullspäckat.. kl 9.00 simining för min yngsta, sen på eftermiddagen ska hon på kalas så lite planer har vi allt. Ja och självklart så kommer min kärlek hem till mig i morgon, och eftersom lilltjejen ska sova hör hos en klasskompis efter kalaset så ska väl vi kanske hyra någon film eller något i morgon kväll... vi får se helt enkelt. Jag får återkomma senare i helgen om vad det blev


Trevlig helg!


Bild på vår fruktsallad


 


Mums :)

 

Av Ulrika - 14 november 2011 21:13

det har jag gått omkring med hela dagen, tog ipren men det gav inte med sig. Hade en 5 km att springa idag, trodde jag så kollade jag schemat som jag springer efter och det visade sig att jag skulle springa 7 km + 3*80 koordination, lite mer än jag hade tänkt mig men bara följa schemat och vara glad. Tänkte att om jag känner av huvudvärken för mycket så får jag bryta träningen men det gick bra hela vägen.. blev t.o.m bättre i huvudet efteråt.


Efter jobbet idag hämtade jag och mina stora barn ut en tavla som jag skicka efter... fick en gratis canvas tavla från modell för en dag när vi var där, så jag beställde med en bild från fotograferingen. Ska bara hitta en bra plats för tavlan nu ..


  Klicka på bilden så blir den större. 

Är så nöjd med den bilden.


Nu ska jag ta och bara vara en stund och snart lägga mig


Sov gott alla läsare :)


 


Av Ulrika - 14 november 2011 16:26

Ja som de flesta vet så var det fars dag i går. Men hade inte möjlighet att blogga då så det blir idag istället. Jag tände ett ljus för dig pappa! Saknaden är stor, önskar du var här och såg allt som händer omkring oss... våra förändringar och att du skulle fått träffat alla dina barnbarn. De barnbarn du inte han träffa var ju brödernas söner. Men vet ju att du vakar över oss... Älskar dig  


 

Jag och pappa


  


Vila i frid!


Kram din dotter

Av Ulrika - 11 november 2011 17:30

Ja vad är Service för dig? Hur är en människa som är service minded! Jag anser mig själv vara ganska service minded. Jag älskar när besökare känner sig nöjda, glada när de går härifrån och fått god service. Inte endast för företaget jag representerar utan även för min egen skull. Hur många gånger har ni inte tänkt... den där personen borde byta yrke. Man märker är någon är trött och inte trivs i sin roll. Får jag in någon person som är sur och det känns som den här människan måste haft en extremt jobbig dag, då är jag ännu mer glad och trevlig för tillslut så mjuknar dom och kan inte vara sur längre. Hur gör du om du får en sur person, blir du otrevlig tillbaka? eller ler du och tänker dig ska jag få glad?


Vid ett tillfälle så märkte jag och min kollega att det var en man som kom in på jobbet och lämnade "bud", han log inte han sa knappt hej... då sa jag.. JAG ska få honom och hälsa och vara glad... det tog sin tid, men jag fick honom att le och säga hej när han kom till oss. Jag gjorde det till mitt mission och det blev väldigt roligt tillslut.... innan han slutade komma hit så stannade han till tog en kopp kaffe och samtalade lite så jag tyckte jag hade lyckats väldigt bra.. visade sig dessutom att han inte trivdes så jättebra på sitt arbete. Så jag hoppas att han hittat något idag som han trivs bättre med.


Det var allt om service.. för idag!


 

Av Ulrika - 11 november 2011 15:56

Kom på att jag måste blogga ut en bild på första gången jag var med i modell för en dag på The studio och en bild från modell för en dag som jag och min dotter gick på nyligen. Lite skoj och se skillnaden.  Minns faktiskt inte vilket år den första togs, jag ska ta och fråga Linda för då gjorde hon och jag det tillsammans, vilket som här är bilderna:


  


Båda har då alltså gjorts på The Studio inne i stan.

Av Ulrika - 11 november 2011 14:06

Ja förlåt den har hållt i sig den här veckan med. Men haft så himla mycket att göra. Direkt efter jobbet så har jag hämtat min prinsessa från skolan, hon har fått tagit med sig en kompis hem en dag, annars har jag fyllt mina dagar med att lagat mat, tvätta, städa och sprungit (månd+onsd), mitt tredje pass denna vecka blir under helgen. Så jag har inte riktigt tagit mig tid till bloggen. Men nu fick jag lite tid att skriva det här.


Vad har du för dig den här helgen? Själv är jag barnledig den här helgen så det blir säkert ett eller två glas vin ikväll och god mat med min kärlek.


Trevlig helg alla goa bloggläsare


 

Av Ulrika - 7 november 2011 13:28

Ja så var våran helg... fullproppad av aktiviteter. Men det är ju bara kul, enda tråkiga är ju att helgen går så fort så man hinner inte njuta av den ledighet man får.


I fredags hade vi lite firande med släkten och lördagen fick lill tjejen fira sin dag på ett lekland med 6 st kompisar, och söndagen var hon på halloweenfest. Så vi har ju fått dagarna att gå. I lördags morse passade jag på att städa ur lgh medans jag inte hade något speciellt för mig så jag slapp tänka på det. Han även springa 8 km ute vid tyresö/alby spåret.


Den här veckan slutar jag tidigt från jobbet pga att jag har min lilla tjej så då får jag lite kvalité tid med barnen vilket känns riktigt skönt och behövligt.


Ska försöka vara lite bättre på att skriva i bloggen, jag har varit så trött har inte riktigt orkat.. har nog lite med hösten att göra tror jag


Nu ska jag fortsätta med det jag nyss höll på med.. kram så länge


 

Av Ulrika - 2 november 2011 19:52

Idag är det en speciell dag, för 7 år sen 16:56 om vi ska vara exakt så föddes ett vackert flickebarn på 2425 g och 45 cm som fick namnet Cornelia.


Jag fick havandeskapsförgiftning när jag väntade C så de sista tre veckorna var jag inlagd tills de beslutade sig för att sätta igång mig.. tyvärr så blev det lite tufft jag förlorade mycket blod och fick opereras direkt efter men när allt lugnade ner sig så blev det bara bättre... iallafall så var det så jag tänkte. När vi väl kommit upp till BB så kom en barnläkare och sa att de måste lägga in C på neontalen för hon hade för lågt blodsocker..  Så jag tänkte att det har jag varit med om tidigare med min andra dotter så det var ingen fara.. men att se henne ligga där var tufft... hon tog igen sig snabbt envis som hon är :) Hon har inte fått några som helst komplikationer efter utan är en frisk underbar 7 åring.


Grattis min fina prinsessa på din dag. Älskar dig   


På fredag kommer hon hem och då ska hon firas 


 

Presentation

Fråga mig

37 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gastric Bypass

Gästbok

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards