Ulrika76

Alla inlägg under augusti 2013

Av Ulrika - 19 augusti 2013 12:36

"Idag för 15 år sedan, onsdagen 19/8-1998 kl 13.03 föddes en sååå vacker flicka på 4305 g och 49 cm lång. Då löd rubriken på Aftonbladet så här: "jag har förlåtit honom" Hilary Clinton älskar sin man trots otroheten. Så i morse satt du och bläddrade igenom en 15 år gammal tidning . Du är min värld, mitt liv, mitt allt. Jag älskar dig STORT GRATTIS på din dag, Mamma " Detta skrev jag på FB idag ihop med bilden nedan
 
   
 
Du var beräknad 5/8 men ville inte riktigt ut då.. du ville stanna kvar i varma trygga magen en stund till. När vi beslöt oss för att kontakta BVC och tala om för dom att det inte gick längre så såg de till att vi fick en tid på Huddinge sjukhus för att se om de kunde sätta igång förlossningen. Men på vägen in så satte värkarna igång och då satt jag och din pappa på bussen, pappa tyckte att eftersom vi redan satt på bussen så behövde vi inte kliva av och ta taxi så jag satt på bussen hela vägen fram med värkar var 3:dje minut. Var tufft men det gick. När vi väl kom fram till Huddinge så fick vi ringa och avboka ultraljudstiden vi hade och gå direkt till förlossningen. När personalen hörde att vi åkt buss in tyckte de vi var helt galna. Den historien florerade bland personalen så när det kom en sköterska till mig på kvällen och jag sa vi åkte buss in så började hon skratta och sa jaså var det ni ;)
 
Värkarna med dig satt i magen så det kändes väldigt annorlunda än med din bror så jag tyckte det gjorde ondare. När du väl var ute så frågade jag pappa är det en pojke.. han tittade en stund och så sa han... näääää det är en tjej och jag tjöt av glädje och sa det är en tjej åhh.. sen sa jag men hon låter ju inte, då sa sköterskan vi ska bara gå ut en sväng så pappa får följa med här... de gick ut men så snart dörren hade stängts så sprang de med dig till ett annat rum för att göra rent i svalget... du han bli blå om läpparna men det gick bra. Sen kom pappa tillbaka med dig i famnen och la dig hos mig   lyckan var total!
 
Första natten var tuff, du var ledsen och hungrig och jag hade inte så mycket att erbjuda då bröstmjölken inte kickat igång. Dagen efter tog de prover på dig och det visade sig att du hade lågt blodsocker så de ville lägga dig i dropp och se till att du fick i dig "mat". De la in oss på neontalavdelningen och där fick vi vara i 3 dgr tills du fick i dig det du skulle ha. Dagen vi fick åka hem så följde Sebastian med för att hämta oss, han skulle peta dig i ansikten och du tog tag i hans finger och stoppade in den i munnen, sebastian blev helt förskräckt, men stod kvar och lät dig hålla hans finger. Syskonkärlek redan då.
 
Grattis min finaste Emma på din födelsedag, kan inte förstå att du redan är 15 år när det känns som igår jag fick dig.
 
  

Av Ulrika - 19 augusti 2013 12:21

Ja i lördags så sprang jag som sagt Midnattsloppet... undrar om det finns någon som var nöjd med sin tid? Tycker det känns som om de har klämt in fler människor i fållorna än vad det egentligen fanns plats. Jag hade såååå mycket bromsklossar framför mig att det var svårt att få till tiden speciellt i början. Men visst jag kom under timmen som jag ville men fick inte den tiden jag egentligen kämpat för. 2011 sprang jag på 55.21 min och nu blev det 59.03 min.


 

Laddade inför loppet :)


Så nu är det bara att ladda inför DN halvmaran i september. Ska dock vila någon dag nu så på torsdag sätter jag igång igen.


Tjingeling!!!

Av Ulrika - 17 augusti 2013 09:56

Japp ikväll så smäller det, känner mig väl rätt så laddad. Har några mål med loppet men viktigast är att jag mår bra. Jag har dåligt järnvärde just nu så kroppen kanske inte är på topp men jag ska ha KUL. Målade naglarna i matchande färg som tröjan igår.


SÅ NU KÖR VI!!!!!!!!


 


Sen efter loppet ska jag vila till onsdag sen kör jag igång för nästa lopp... som då är DN stockholm halvmarathon :)


 

/U



Presentation

Fråga mig

37 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gastric Bypass

Gästbok

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards