Ulrika76

Alla inlägg den 5 april 2011

Av Ulrika - 5 april 2011 12:00

Idag blev jag tvungen att gå till tandläkaren, usch jag som är så tandläkarrädd. Men en väninna sa att jag ska tänka på tandläkaren som en vän. I såna fall tycker jag att det är en elak vän det gör ont OCH kostar hehehe.


När jag väntade på bussen så började jag känna mig lite skakig i benen funderade då på om jag ätit ordentligt, hmm.. tyckte jag att jag hade sen slog det mig att undermedvetet så började kroppen reagera på att jag skulle till tandis. Väl framme så kändes pulsen skyhög och vad jag än gjorde försökte andas lugnt och tänka på annat läsa m.m men nä pulsen dundrade vidare. Tänkte att det lugnar ner sig snart. Satte mig i tandläkarstolen ser att min kjol vibrerar.. ahh jag skakar. Tandläkaren reagerar på att jag skakar när hon lägger bedövning nr 2, då säger hon att det är pga all bedövning. Njaaaa inte riktigt va,  jag ligger där och är skit rädd rent ut sagt. Jag fick totalt 3 bedövningar och trots det så gjorde det ändå ont fast tandläkaren stod där och sa oj oj jag vet att ljudet är obehagligt varpå hennes assistent säger nej jag tror hon har ont, så rätt hon hade.  Men jag tänkte jag skulle stå ut den lilla stunden så gott det gick så jag fick komma därifrån. Med tanke på all bedövning så tog allt så mycket längre tid än det hade behövt.  När jag till slut var klar och gick till kassan så säger kassörskan ett annat namn och så säger jag mitt. Då säger hon OJ är du fortfarande kvar... hehe  t.o.m hon tyckte det tog lite tid men det var i hopp om att bedövningen skulle ta ordentligt. Min tandläkare sa att nästa gång kan jag komma lite tidigare och få lugnande först om jag vill.


Så på återseende får jag säga till tandläkaren eftersom det inte blev klart, det var dessutom värre än jag trodde men bara bita i det sura äpplet och fixa


  


Så lär jag se ut hos tandläkaren


 

Presentation

Fråga mig

37 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gastric Bypass

Gästbok

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards