Ulrika76

Alla inlägg den 11 mars 2011

Av Ulrika - 11 mars 2011 21:48

Jag gillar vatten, speciellt isvatten det är SÅÅÅ gott.. men visst lite svårare att få i sig vatten på vintern men det är ju för att man fryser så mycket. Men innan jag gjorde min gbp så var jag jätte rädd att magen inte skulle klara av för kallt vatten eftersom jag helst dricker isvatten. Men jag klarar att dricka det utan problem.. däremot så får jag näst intill alltid ont i magen när jag dricker vatten för jag dricker mer eller mindre alltid för mycket/för fort.. och jag verkar aldrig lära mig att sippa i mig vattnet.. men vill så gärna dricka mycket kallt vatten

 

  

 

Någon gång kanske jag lär mig att dricka väldigt försiktigt

 

  

GBP

Av Ulrika - 11 mars 2011 14:36

Tänkte bara länka min gastric bypass blogg

 

http://ulrikajanssons.blogg.se/category/gastric-bypass.html

 

  

Av Ulrika - 11 mars 2011 11:36

Idag är det två år sen  jag gjorde min Gastric Bypass, tiden har gått fort. Hur mår jag idag? Om jag ska bortse från vissa saker så mår jag jättebra, jag har fått lite småproblem med magen som påminner om magkatarr, har inte gjort någon gastroskopi så jag vet inte helt säkert. Men eftersom det är 2 år sen sedan OP så är det dags för tvåårskontroll vilket jag fick hem papper om nyligen och där stod det något om magkatarr liknande symptom och att man kunde äta den magmedicin jag faktiskt redan på eget initiativ tar. Den hjälper massor.. den heter Omeprazol (om jag stavar rätt nu). Det är fortfarande så att jag inte kan äta allt sorts mat men det gör mig inget

 

 Igår tittade jag på Kalla fakta ang just Gastric bypass. Jag känner inte som dom vad det gäller uppföljningen. Jag har fått kallelse på rutinkontroller och tycker inte det är några konstigheter, om man mår dåligt så får man kontakta det sjukhus man tillhör, tycker dock som de andra att får man OP och går ner mycket och lyckas hålla vikten så bör man få hjälp med överskott av hud för annars blir det nästan samma som innan.. menar precis som en tjej sa.. jag ville inte visa mig i duschen i badhuset pga min övervikt.. lite samma nu pga min mage... så för att verkligen få må så bra det går kroppsligt så behövs en sådan operation.

 

Jag har hållt ungefär samma vikt i ett år nu tror jag att det är. Känns bra och känner mig ganska nöjd... vill väl ner något kg till men det får ta sin tid

 

Kanske försöker få till någon ny före och efterbild snart igen.

 

  

 

 

 

Av Ulrika - 11 mars 2011 10:52

Fredag igen då, känns som om veckorna försvinner förbi. Snart är det vår även om det inte har känts så idag med tanke på snö/regn men det töar bort nästan lika snabbt som det kommer eller?

 

I dag ska jag hämta min lilla tjej, fast denna gång ska hon vara med mig i två veckor och sen med sin pappa i två veckor för de ska till fjällen under min vecka så vi bytte tillfälligt. I morgon åker vi hem till Big Brother med familj. Deras lilla (stora) tjej ska fira sin 4 årsdag   

 

  

Presentation

Fråga mig

37 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gastric Bypass

Gästbok

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards