Ulrika76

Direktlänk till inlägg 11 mars 2011

2 årsdag

Av Ulrika - 11 mars 2011 11:36

Idag är det två år sen  jag gjorde min Gastric Bypass, tiden har gått fort. Hur mår jag idag? Om jag ska bortse från vissa saker så mår jag jättebra, jag har fått lite småproblem med magen som påminner om magkatarr, har inte gjort någon gastroskopi så jag vet inte helt säkert. Men eftersom det är 2 år sen sedan OP så är det dags för tvåårskontroll vilket jag fick hem papper om nyligen och där stod det något om magkatarr liknande symptom och att man kunde äta den magmedicin jag faktiskt redan på eget initiativ tar. Den hjälper massor.. den heter Omeprazol (om jag stavar rätt nu). Det är fortfarande så att jag inte kan äta allt sorts mat men det gör mig inget

 

 Igår tittade jag på Kalla fakta ang just Gastric bypass. Jag känner inte som dom vad det gäller uppföljningen. Jag har fått kallelse på rutinkontroller och tycker inte det är några konstigheter, om man mår dåligt så får man kontakta det sjukhus man tillhör, tycker dock som de andra att får man OP och går ner mycket och lyckas hålla vikten så bör man få hjälp med överskott av hud för annars blir det nästan samma som innan.. menar precis som en tjej sa.. jag ville inte visa mig i duschen i badhuset pga min övervikt.. lite samma nu pga min mage... så för att verkligen få må så bra det går kroppsligt så behövs en sådan operation.

 

Jag har hållt ungefär samma vikt i ett år nu tror jag att det är. Känns bra och känner mig ganska nöjd... vill väl ner något kg till men det får ta sin tid

 

Kanske försöker få till någon ny före och efterbild snart igen.

 

  

 

 

 

 
 
Tjocka muppens blogg

Tjocka muppens blogg

13 mars 2011 17:09

Hmm men om du menar att ni som gjort en gastric bypass op. ska få operera bort överflödig hud så borde ju vi som kämpar oss ner i vikt helt själva också få en sån op? eller har jag helt fel nu? Det är ju samma situation, ni går ner massor av en operation och vissa bantar ner sig själva så att dom har massor med extra hud. Same same...? /daniela

http://www.viktnedgangsomfunkar.blogg.se

Ulrika

14 mars 2011 12:03

Ja det var det jag menade eftersom det var det inlägget handlade om, jag har INTE sagt att de som går ner på annat sätt INTE ska få göra det.. alla får ju söka oavsett hur de gör eller? så du menar att "vi" som gjort GBP inte kämpar????????

 
Tjocka muppens blogg

Tjocka muppens blogg

16 mars 2011 08:29

Jo ni kämpar på ert sätt men många väljer gbp för att dom ser det som en enkel utväg, och det tycker jag är tråkigt.
Man gör ju en gbp för att man inte kan ta kontroll själv över sitt ätande, och med en op så tvingas man till att äta mindre.
Det känns för mig som om det sitter mycket i hjärnan, och den kan man inte styra av en magsäcksoperation.

http://www.viktnedgangsomfunkar.blogg.se

Ulrika

16 mars 2011 08:48

Jag kan inte svara för hur andra tänker eller gör, utan bara utgå från mitt eget tänk. Och jag valde inte det här som en enkel utväg utan en sista utväg.. jag har varit överviktig hela mitt liv (sen jag var barn) och kämpat och blivit mobbad m.m så det här var INGEN enkel utväg... jag har kämpat och ändrat mitt liv med hjälp av GBP som är ett verktyg.. ja man tvingas in i en livsstil..MEN om man inte ändrar sitt tänk så går det att töja ut magsäcken och man går upp i vikt igen.... så den gör inte att man går ner i vikt och stannar där...

 
Tjocka muppens blogg

Tjocka muppens blogg

16 mars 2011 14:06

Jag förstår (har bara sett så många unga tjejer gå igenom en op. och sen inte hitta sig själva efteråt)
Jag tycker du är duktig och ser att du kämpar, annars skulle jag inte följa din blogg :)

http://www.viktnedgangsomfunkar.blogg.se

Ulrika

16 mars 2011 18:00

hehe ja... och jag är inte så ung längre;) kan ibland tänka att jag hade önskat att jag tagit beslutet när jag var något yngre men då hade det kanske inte varit lika genomtänkt :) Uppskattar dina inlägg och åsikter :) Kul att du följer bloggen//Ulrika

 
Tjocka muppens blogg

Tjocka muppens blogg

16 mars 2011 18:13

Precis! jag känner att det var genomtänkt när jag läser din blogg och det kommer väl med "åren" som folk säger :) men det är så mycket bättre än att slänga sig in i något utan att alla sinnen är med.
Jag gillar din blogg och din ärlighet! :)
Kramen

http://www.viktnedgangsomfunkar.blogg.se

Ulrika

16 mars 2011 18:18

haha ja det mesta kommer med åren, vare sig man vill eller inte :) det är bättre att vänta lite extra så man vet vad man gör oavsett vad det gäller :) Ta hand om dig Kram

 
Nettan

Nettan

22 mars 2011 14:11

Jag vill gärna lägga mig i den här diskusionen, om GBP eller inte.
Eftersom jag själv gjort en GBP operation, för 10 månader sen.
Jag måste få säga att den här operationen INTE är en bantningsmetod, som jag förstår att det är en del tror.
Det är det INTE.
Det är som du säger en sista utväg.
Själv fick jag betala min operation själv, kostade 115.000 kr. mycket pengar är det,
Men det var värt varända krona eftersom jag nu är mycket friskare och piggare.
Har mycket bättre själförtroend nu.
Ha det så gott // Nettan

http://nettanspyssel.blogg.se/nettansviktresa

Ulrika

22 mars 2011 14:29

Hej Nettan:) Det är tyvärr många som tror att det är en enkel lösning men det är brist på information, det är mycket pengar och jag håller med dig, jag är oxå mycket piggare,friskare, gladare och grymt mycket bättre självkänsla :) Ta hand om dig Mvh Ulrika

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika - 1 april 2016 11:42

Hej,    Nu var det så länge jag skrev så jag hade glömt vart min blogg fanns :) men som ni ser så fann jag den.    Igår la min kusin Helena upp ett inlägg utifrån sin son som har autsim (asperger). Jag tyckte den var så klockren så jag bad om...

Av Ulrika - 1 januari 2016 15:47


Satt och tittade igenom mina blogginlägg jag gjort senaste tiden. Det var inte många, så nu tänkte jag att jag ska blogga lite mer 2016 och vilken dag är inte bättre än 1/1-2016.   Vi firade in nya året hemma hos Tobbe och Maria. Vi blev totalt 1...

Av Ulrika - 7 september 2015 10:50


Ja vad händer??... är rätt dålig på att skriva i bloggen. Men blir så när man har lite annat för sig      Status nu på träning är rehab. Jag kombinerar besök hos sjukgymnast samt kiropraktor. Ja vad har hänt, jo det började med att jag fick väldi...

Av Ulrika - 30 januari 2015 15:20


Var ett tag sen jag bloggade. Tror det har med att göra att jag varit så aktiv i FB att jag inte känt något behov av att slänga iväg inlägg här. Men har haft väldigt roligt åt mina gamla inlägg så kan ju vara bra att fortsätta.    Vad har hänt? H...

Av Ulrika - 27 september 2014 10:25


Nu har det gått ca 1 1/2 vecka sen min operation. Just idag mår jag faktiskt ganska bra. Ont har jag dock men inte så ont att jag inte kan hantera det. Tar fortfarande mina alvedon men hoppar över att kombinera med Ipren. Tar jag Ipren så måste jag ä...

Presentation

Fråga mig

37 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gastric Bypass

Gästbok

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards