Ulrika76

Alla inlägg den 19 januari 2011

Av Ulrika - 19 januari 2011 21:28

 

Idag så sökte jag med ljus och lykta efter en almanacka. Det är inte det lättaste att hitta en som inte är för stor, och inte har för lite utrymme för text eftersom jag gärna skriver mycket. Jag vill även ha plats för att kunna skriva telefonnummer och diverse saker. Ett + på den som jag till slut köpte var att den hade som en liten plastficka bak. Så om man har något som är löst så kan man lägga det där i.

 

Så till slut köpte jag denna:

 

      

 

Känner mig riktigt nöjd faktiskt. Självklart så var jag bara tvungen och köpa en ny penna också.

 

Köpte almanackan på Akademibokhandeln för 99 kr. Sådärja nu fick de lite reklam    

 

//Ulrika

Av Ulrika - 19 januari 2011 20:13

Idag när jag var på väg upp i huset på jobbet för att fixa en sak, så stannade en person till och sa, det lyser om dig.. tack svarade jag och log.. då sa han jag blir så glad när jag ser dig. SÅNT värmer hjärtat, tänk om folk skulle bli bättre på och säga snälla saker. Hur ofta säger man till den som sitter brevid vilket grymt bra jobb personen gör eller vad fin i håret du är, eller en klapp på axeln bara. Det gör så mycket. Jag försöker tänka på det och säga till mina kollegor vad duktiga dom är  eller annat. Tänk på att DU kan rädda dagen för någon som kanske inte hade en sån bra start på dagen.

 

bara en tanke!

 

//U

BBB

Av Ulrika - 19 januari 2011 16:40

Upplev mer, upplev mer, upplev mer med bredbandsbolaget, vad vill dom att man ska uppleva??? Irritation

Av Ulrika - 19 januari 2011 15:54

 Ibland känns det som om man kämpar & kämpar & kämpar och så händer det inget, eller så blir det bara fel..  den här veckan har varit underbar på många sätt och vis, men min som fortsätter i samma gamla anda. Han bytte klass för att han skulle trivas bättre och må bättre. Vilket han faktiskt gör. MEN han fortsätter skolka emellanåt vilket resulterar i att jag känner mig så hjälplös, känns som om jag provat allt nu. Jag går på möten, jag försöker reda ut med honom vad det är för fel,är det klassen, kompisar, skolan, studerandet. Har förvisso kommit på vad den största boven till dramat är.... DATORN. Den har hamnat i källaren, och kommer inte komma upp därifrån förrän han sköter sig.


Han har visat tydligt att han inte kan ta ansvar för skolan samtidigt som han har datorn (han spelar WOW och CS). Spelen tar upp för stor tid av hans tänkande och det har slutat med att han planerar kvällen innan han skolkar hur han ska ta mina källarn nycklar för att sen vara hemma dagen efter och spela. Så spelberoende är han helt klart.


Nu har vi ett sammarbete med mobila teamet på kommunen så jag hoppas att det så småningom blir bra. Det som är positivt är ju att min son har fått G i betyg i ämnena så han har jobbat från Underkänt till Godkänt i betyg och det är GRYMT bra gjort tycker jag.


Min son är jordens goaste kille, han är mjuk, lugn, snäll.... han har bara det lite tufft i livet. Och jag som mamma försöker verkligen hjälpa honom igenom det här. Trots att jag emellanåt river av mig håret, som de flesta föräldrar skulle känna. Tänker ibland att han kanske inte får tillräckligt med hjälp i skolan för att han är för lugn och tyst och inte gör väsen av sig..... då syns han ju inte.


Hoppas att allt blir bra så småningom.


/U


ps.


WOW= world of the warcraft

CS= Counter Strike



Av Ulrika - 19 januari 2011 14:34

Det kommer vid vissa tillfällen vara så att jag kommer lösenordskydda vissa inlägg. Eftersom detta är helt nytt för mig så är det ingen som har lösenordet utan ni får helt enkelt be om det.

 

Idag blir det en sen dag, det här är egentligen min tidiga vecka men jag stannar kvar och stänger så min otroligt duktiga dotter ska hämta min yngsta dotter. De kommer inte behöva vara hemma själva länge förrän jag är där.

 

Jag har så otroligt goa ungar, är så lycklig att dom finns. Dom är mitt allt   mitt liv.

 

/U

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

37 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gastric Bypass

Gästbok

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards