Ulrika76

Alla inlägg under januari 2011

Av Ulrika - 31 januari 2011 12:34

Vart tog den vägen? Tiden alltså? Helgen bara försvann, måste vara för att jag hade en sån otroligt trevlig helg. Min svägerska Jenny var hos mig från lördag till idag (måndag) med saga bus :) Vi gick på bio igår förmiddag och såg en förhandsvisning som heter Trassel. Jag tyckte den var himla bra. Direkt efter tog vi en tur på stan med våra små och åt på Tacobar *mums*. Sen tog jag med mig flickorna hem till mig medans Jenny kikade lite till i stan. Kvällen så var det hög mys faktor, mycket godis och dricka.

 

Söndagen bjöds oxå på massor med mys. Jenny åkte iväg till stan så jag tog en städ tur och gosade med flickorna, min son han drog iväg till en kompis för han ville inte vara med alla tjejer vilket jag förstod, men Emma tyckte det var helt ok. Vid middag kom Lillebror Rikard med sin sambo Monica och hennes son och hans kusin :) så sammanlagt blev vi 10 personer runt middagsbordet. Super mysigt. Mina bröder och deras familjer är väldigt viktiga för mig   

 

Inte att glömma är ju att i fredags åkte jag och mina tre barn hem till lillebror på middag och skridsko åkning. Det var första gången för lilltjejen så hon kände sig lite rädd. Men hur duktig som helst. Hon sa att hon inte är bra på åka skridskor så hon ville nästan ge upp då sa jag, man måste ÖVA för att bli bra. Samma sak som när du lärde dig cykla, du föll första gången och sen gick det bra... så hon fortsatte åka skridskor   Tills mamma frös fötterna av sig .

 

Nu ska jag få i mig lite finn crisp för när jag försökte få i mig lunch så gick det bara att få i sig två tuggor sen tog det tvärstopp   

 

//Tjingeling

 

 

Av Ulrika - 28 januari 2011 15:04

Jösses vad veckorna går fort, känns faktiskt som om jag precis haft helg. Men å andra sidan så klagar jag inte på att det är helg. Vi har ju lite roliga saker inplanerat, skridsko åkning, bio, umgås med Jenny och saga. Så det kommer bli en jätte mysig helg

 

Måste även berätta att jag är SÅ glad. Jag tycker att jag har kämpat och bråkat för att få min sons skola att förstå att min son har det tufft och behöver hjälp. IDAG fick jag svar på ett mail från en lärarinna.. hon verkade uppriktigt vilja hjälpa oss och sa att vi ska ha kontakt nu och att hon ska vara på honom mer och se att han gör det han ska.. iallafall i henne ämne. JAG är så glad... HON föreslog att vi ska hålla kontakt så att det blir bra för honom... trodde inte såna lärare fanns kvar. Eller å andra sidan, handlar väl om att lärarna inte har tid för det har för mycket att göra. Men många stjärnor i himlen till henne.. TACK!

 

OM ca 30 min tar jag helg....

 

Trevlig helg alla läsare.

 

/ulrika

Av Ulrika - 27 januari 2011 12:56

Hmm.. undrar om jag är stressad forfarande eller nått. Känns som om det brinner i mitt ansikte. Lite nedanför munnen och vissa fläckar vid kinderna. Kommer och går hela tiden. Känns nästan som om man skulle reagera på något som jag skulle kunna vara överkänslig mot, kan det vara allt byggdamm vi suttit i? eller är det stress? men känner mig inte stressad känner mig helt lugn och fin.

 

Mysko iallafall

 

 

Av Ulrika - 26 januari 2011 08:12

Nu har jag haft lite skoj, gick in på stayfriends för att lägga upp en något mer aktuell bild på hur jag ser ut idag. Och såg då vad jag lagt upp för bild hur jag såg ut tidigare. Var ju lite skillnad. Dessa två blev det.

 

 

Den  ena togs vid halloween 2008 och bild nr två på nyårsafton 2010. Men den vid Halloween tycker jag inte riktigt såg ut som jag, kände mig inte så stor som jag ser ut. Jag hade en känsla av att jag var mindre tills jag såg bilden. Då blev jag helt förskräckt.

 

Men nu är det en bild jag minns med ett leende faktiskt, känslan minns jag när jag ser kortet och det gör att jag aldrig mer kommer tillåta mig bli så där stor igen.

 

//Ulrika

Av Ulrika - 26 januari 2011 08:01

IGår var ingen bra dag för mig, fick skälla på Bredbandsbolaget så det stod härliga till. Sen så skickade jag ett argt mail till McDonalds. Sen så kom väktaren 15-20 min försent så jag inte kom ifrån jobbet, men tur som haver så hade jag inte lilltjejen den här veckan så det var ingen fara :) Men hoppas på en bättre, gladare dag i da

 

Kram kram

Av Ulrika - 25 januari 2011 08:04

Lite förändringar är väl aldrig fel, såg nu att det är fler besökare än det var i början. Härligt när folk börjar hitta in. MEN nu gjorde jag nått dumt men nödvändigt. Jag ändrade på min blogg adress. Men hoppas ni hittar in här iallafall.

 

Kram så länge   

Av Ulrika - 24 januari 2011 21:54

Jag och min kärlek var på promenad i lördags. Vi gick ca 5 km... var helt underbart väder. Mitt upp i allt inne i skogen så såg vi en gran som var julpyntad. Blåa julkulor och lite annat smått som var blått. Mitt i ingenstans.... var lite häftigt, var ju bara tvungen och ta kort på den.

 

  

Fin va   

 

Nu ska jag ta och lägga mig är rätt trött idag. De håller på med ombyggnationer på jobbet men nu börjar det mesta bli klart men det är rätt dammigt så man blir ju lite smått trött i huvudet

 

Sov gott alla glada

 

Kramen Ulrika

 

Av Ulrika - 23 januari 2011 11:21

Jag kommer fortsätta skriva om min Gastric Bypass som jag gjorde mars-09 i denna blogg också.

 

Såg faktiskt på nyheterna i morse att 2000 gjorde ca 700 st en GBP och 2010 gjorde ca 7000 GBP en ganska krafig ökning. Därför kunde man se att det fanns fler komplikationer men det är ju pga antalet. Läkaren sa även att det är bättre att göra en GBP än att låta bli. 

 

När jag sitter och tänker efter hur det var innan jag gjorde min GBP och hur jag lever mitt liv nu. Så är jag SÅ lycklig och glad över att jag gjorde den. Häromdag när jag satt i tunnelbanan så kom jag ihåg ett tillfälle då jag stod framför spegeln och undrade hur jag skulle se ut som smal. Så jag satte händerna lite framför kinderna och försökte föreställa mig... jag behöver inte längre fundera och det tycker jag är skönt.

 

Skriv gärna om ni har undringar eller funderingar så ska jag försöka svara så gott jag kan.

 

//Ulrika

 

 

Presentation

Fråga mig

37 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gastric Bypass

Gästbok

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards