Ulrika76

Direktlänk till inlägg 23 januari 2011

Gastric bypass

Av Ulrika - 23 januari 2011 11:21

Jag kommer fortsätta skriva om min Gastric Bypass som jag gjorde mars-09 i denna blogg också.

 

Såg faktiskt på nyheterna i morse att 2000 gjorde ca 700 st en GBP och 2010 gjorde ca 7000 GBP en ganska krafig ökning. Därför kunde man se att det fanns fler komplikationer men det är ju pga antalet. Läkaren sa även att det är bättre att göra en GBP än att låta bli. 

 

När jag sitter och tänker efter hur det var innan jag gjorde min GBP och hur jag lever mitt liv nu. Så är jag SÅ lycklig och glad över att jag gjorde den. Häromdag när jag satt i tunnelbanan så kom jag ihåg ett tillfälle då jag stod framför spegeln och undrade hur jag skulle se ut som smal. Så jag satte händerna lite framför kinderna och försökte föreställa mig... jag behöver inte längre fundera och det tycker jag är skönt.

 

Skriv gärna om ni har undringar eller funderingar så ska jag försöka svara så gott jag kan.

 

//Ulrika

 

 

 
 
Ingen bild

Thessan

23 januari 2011 11:59

Hej!

Såg oxå inslaget men något som jag tyckte var lite konstigt är att de gör ett inslag om just GBP operation, hur farligt det är, och det finns ju en risk. I slutet av inslaget så kom det fram att just risken att komma åt aortan handlar om all titthålsoperation och den chansen finns i alla op och inte endast en operation som vi har gjort. Att operara sig är alltid en risk vilken operation man gör. Jag är för en gastric by pass men det är för det har gått bra för mig. Att göra en sådan här op passar inte alla men för mig har det varit det bästa jag har gjort för mig själv.

Therese

Ulrika

24 januari 2011 09:35

Ja jag håller med, sa till killen att alla operationer är ju riskfyllda.. Är ju oxå för en GBP men det är som du säger.. det gick ju bra för oss. //Ulrika

 
jasmine

jasmine

23 januari 2011 22:18

Glöm inte att tänka på mig i morgon då blir jag op
kram på dig

http://www.thaijazzy.blogg.se

Ulrika

24 januari 2011 09:20

Tänker på dig tjejen :) allt kommer gå fint... Kram

 
Ingen bild

Sussi

24 januari 2011 09:55

Hej Ulrika,
Ska göra en GBP i mitten av februari. Är som sagt lite nervös men ser samtidigt fram emot det. Hur hade du det efter din op? Läser att många har svårt att komma igång att äta osv. Jag längtar också efter att få en rörligare liv.

Ulrika

24 januari 2011 19:37

Hej Sussi :)
Vad spännande... förstår att du är nervös, det skulle nog vara mer konstigt om du inte var det :) Jag mådde faktiskt bra efter min op, kände mig enormt lycklig över att ha startat mitt nya liv. Jag hade inga problem med att komma igång med maten faktiskt.. men det där är ju så olika :) Jag älskar mitt nya rörligare liv :) Hör gärna av dig så jag får höra hur det går. Och har du fler frågor så ställ dom så ska jag svara efter bästa förmåga :) Ta hand om dig

 
Ingen bild

Lizen

13 februari 2011 12:20

Hej!
Jag ska göra min operation den 9/3 så just nu går jag på VLCD dieten innan op och det känns helt okej MEN jag saknar hårtbröd som f*n.
Kul att läsa din blogg, kom in på den av en slump nyss så har ej läst allt. Kram

Ulrika

15 februari 2011 11:56

Vad spännande... snart har du din nystart i livet.... :) jag har inte hunnit skriva så mycket än om GBP i den här bloggen utan har det mesta kvar i gamla bloggen.. kram

 
Ingen bild

Lizen

13 februari 2011 12:21

Jag bloggar om min kommande operation på http://mamma1979.blogspot.com

Ulrika

15 februari 2011 11:47

vad skoj:) länkar din adress så jag kan följa :)

 
Ingen bild

Siri

2 mars 2011 08:28

Hmm som läkare skulle jag råda mina patienter att Först testa lågkolhydratkost INNAN jag remitterade Nån att bli opererad. GB är bara ett snabbare (och farligare) sätt att gå ner i vikt fortare.

Ulrika

2 mars 2011 17:39

Kul att du kommenterar hos mig :) Men du vet ju dock inte vilka sätt jag har provat för att gå ner i vikt.. för mig var det mer positivt än negativt att göra den här operationen.. det är olika för alla :) Jag fick verktyget men det är JAG som kämpat för det här :) Ta hand om dig och tack för inlägget

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika - 1 april 2016 11:42

Hej,    Nu var det så länge jag skrev så jag hade glömt vart min blogg fanns :) men som ni ser så fann jag den.    Igår la min kusin Helena upp ett inlägg utifrån sin son som har autsim (asperger). Jag tyckte den var så klockren så jag bad om...

Av Ulrika - 1 januari 2016 15:47


Satt och tittade igenom mina blogginlägg jag gjort senaste tiden. Det var inte många, så nu tänkte jag att jag ska blogga lite mer 2016 och vilken dag är inte bättre än 1/1-2016.   Vi firade in nya året hemma hos Tobbe och Maria. Vi blev totalt 1...

Av Ulrika - 7 september 2015 10:50


Ja vad händer??... är rätt dålig på att skriva i bloggen. Men blir så när man har lite annat för sig      Status nu på träning är rehab. Jag kombinerar besök hos sjukgymnast samt kiropraktor. Ja vad har hänt, jo det började med att jag fick väldi...

Av Ulrika - 30 januari 2015 15:20


Var ett tag sen jag bloggade. Tror det har med att göra att jag varit så aktiv i FB att jag inte känt något behov av att slänga iväg inlägg här. Men har haft väldigt roligt åt mina gamla inlägg så kan ju vara bra att fortsätta.    Vad har hänt? H...

Av Ulrika - 27 september 2014 10:25


Nu har det gått ca 1 1/2 vecka sen min operation. Just idag mår jag faktiskt ganska bra. Ont har jag dock men inte så ont att jag inte kan hantera det. Tar fortfarande mina alvedon men hoppar över att kombinera med Ipren. Tar jag Ipren så måste jag ä...

Presentation

Fråga mig

37 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gastric Bypass

Gästbok

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards