Ulrika76

Direktlänk till inlägg 10 maj 2011

Diagnos ADD

Av Ulrika - 10 maj 2011 10:56

Sitter och läser lite om olika typer av diagnoser, mycket för att se vad för hjälpmedel som finns och vad jag som förälder kan göra. Ramlade in på den här texten:


ADD: ADD (Atten­tion Defi­cit Dis­or­der) med eller utan hyper­ak­tivitet, Ofta lättdis­tra­herad av yttre stim­uli, Ofta svårt att följa instruk­tioner från andra, Svårt att bibe­hålla upp­märk­samhet, Ver­kar ofta inte lyssna på vad som sägs,Tendens att tappa bort saker som är nöd­vändiga för upp­gif­ter eller aktiviteter,Svårt att organ­is­era målin­rik­tade aktiviteter,Växlar ofta från en oavs­lu­tad akti­vi­tet till en annan

Viss forskn­ing visar att barn med hyperaktiva-impulsiva symp­tom ten­derar att få fler prob­lem med beteen­det och uppföran­det, medan barn med den oupp­märk­samma for­men, löper en högre risk att drab­bas av andra stör­ningar som depres­sion eller ångest.


Fastnade på det sista som står, depression eller ångest.. vet att vi pratade om det i skolan för en tid sen att min son var låg och deppig, trodde inte det kunde ha med någon diagnos och göra. Känner mig lite ledsen för att jag inte förstått tidigare, det är ju mitt barn jag ska ju kunna läsa av honom tycker jag. Men ADD är svårt att upptäcka. Sitter och skriver lista om vad jag ska ta upp och vad jag har för tankar till morgondagens möte med Prima barn som gjort utredningen. I morgon får jag det svart på vitt att mitt barn har en diagnos. Känslan är mer verklig nu.... jag är glad men samtidigt ledsen mycket känslor som spelar i kroppen


Tror jag behöver prata med min kusin


 

 
 
Kussen Lotta

Kussen Lotta

18 maj 2011 17:44

Gopropp :) Det vet du ju att du får !!! Jag vet ju precis vad du går igenom nu..... Du får absolut inte känna som du skrev, var i stället glad att du är en uppmärksam mamma, som sett till att han får hjälp nu..... Ring,ring, jag är bara glad att kunna hjälpa, och bra för mig att få lägga lite energi på någon annan ;) KRAMISAR i massor....

http://www.metrobloggen.se/alskadevirvelvind

Ulrika

18 maj 2011 20:36

ja det är ju just det jag känner att du om ngon vet hur det känns, känslorna går rätt mycket upp å ner, ja jag ringer gärna, provar i morgon kväll..KRAM

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika - 1 april 2016 11:42

Hej,    Nu var det så länge jag skrev så jag hade glömt vart min blogg fanns :) men som ni ser så fann jag den.    Igår la min kusin Helena upp ett inlägg utifrån sin son som har autsim (asperger). Jag tyckte den var så klockren så jag bad om...

Av Ulrika - 1 januari 2016 15:47


Satt och tittade igenom mina blogginlägg jag gjort senaste tiden. Det var inte många, så nu tänkte jag att jag ska blogga lite mer 2016 och vilken dag är inte bättre än 1/1-2016.   Vi firade in nya året hemma hos Tobbe och Maria. Vi blev totalt 1...

Av Ulrika - 7 september 2015 10:50


Ja vad händer??... är rätt dålig på att skriva i bloggen. Men blir så när man har lite annat för sig      Status nu på träning är rehab. Jag kombinerar besök hos sjukgymnast samt kiropraktor. Ja vad har hänt, jo det började med att jag fick väldi...

Av Ulrika - 30 januari 2015 15:20


Var ett tag sen jag bloggade. Tror det har med att göra att jag varit så aktiv i FB att jag inte känt något behov av att slänga iväg inlägg här. Men har haft väldigt roligt åt mina gamla inlägg så kan ju vara bra att fortsätta.    Vad har hänt? H...

Av Ulrika - 27 september 2014 10:25


Nu har det gått ca 1 1/2 vecka sen min operation. Just idag mår jag faktiskt ganska bra. Ont har jag dock men inte så ont att jag inte kan hantera det. Tar fortfarande mina alvedon men hoppar över att kombinera med Ipren. Tar jag Ipren så måste jag ä...

Presentation

Fråga mig

37 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gastric Bypass

Gästbok

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards