Ulrika76

Alla inlägg den 12 mars 2013

Av Ulrika - 12 mars 2013 06:04

Ja 4 år sen har det gått nu sen jag valde att förändra mitt liv, genom att göra en Gastric Bypass. Ångrar jag mig? Nej inte ett dugg. Ibland kan jag känna att jag borde ha gjort den tidigare men så går det inte heller att tänka. Jag var troligen inte redo för en Gastric tidigare. Jag har jojobantat hela mitt liv, jag har varit rund sen barnsben. För mig var det är sista utvägen för att få ett normalt liv eller åtminstonde få ett längre/friskare liv. Vissa tycker att vi som gjort en sån här operation inte har gått ner "själv", men det handlar om okunskap. Jag har gått ner själv, men jag fick ett verktyg. Jag tvingades in i en ny livsstil, och tro mig... jag har kämpat för att gå ner mina kilon. Det som är med operationen är att du kan inte äta hur du vill och vad som helst utan att kroppen säger ifrån. Det är olika för alla såklart  , men jag utgår från mig själv i det här läget. 


Ett tips är att sätta upp mål så att man orkar hålla motivationen uppe, det är så himla lätt att tappa den. Mitt mål för i år är att springa midnatssloppet. Jag missade den förra året pga en annan operation. Även det är en seger för mig, att orka springa, eller att ens orka träna. Vilken form du än väljer att du vill göra, så rör på dig. 


Här är en bild som är tagen före OP och en som tagen på min 4 årsdag. Det skiljer 40 kg på bilderna.


 


Oavsett hur du beslutar dig för att gå ner i vikt så måste du kämpa, och när du har nått ditt mål så måste du även kämpa då. Har man problem med vikten så är risken ganska stor att det är något man får kämpa med livet ut. Det sitter i huvudet inte i magen ;)


Lycka till du där ute hur du än gör


Att bli av med de tunga kilona är en "lättnad"


KRAMEN



Presentation

Fråga mig

37 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gastric Bypass

Gästbok

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards