Ulrika76

Direktlänk till inlägg 27 mars 2012

3 år

Av Ulrika - 27 mars 2012 15:05

Det var ett tag sen jag skrev om hur det går efter min GBP så jag kände nu när jag har passerat 3 år så är det dags. Har förvisso inte skett några större förändringar. Står relativt still i vikt vill ner något kg till men tror det sker automatiskt då jag har fått ett JA på bukplastik. Vilket jag kommer skriva mer om senare.


Jag tränar ganska mycket just nu som jag skrivit tidigare men Zumba som jag går på är mest bara roligt och sen blir det några löp pass. Är ju tänkt att jag ska springa några lopp i sommar men fick hoppa över premiärmilen då jag var sjuk dec/jan.


Jag mår riktigt bra kan fortfarande inte äta pasta så bra eller dricka kolsyrad dryck men kan ju röra om så det värsta försvinner så går det lite grann så jag dricker inte det så ofta.


Här är en före och efter bild. Före bilden är ju gammal för det är ju svårt att få nya gamla bilder ;) hehe. Men den nya bilden tog jag i början av denna vecka


 


Kul när jag kan se skillnaden. Men när jag tittar på förebilden så känns det konstigt har jag sett ut så? är det jag? samtidigt som jag känner mig så stor som jag såg ut DÅ. Hur lång tid kan det ta innan huvudet fattar?  Är otroligt glad att jag gick igenom detta ångrar inte en dag. Trots gallsten, magkatarr och järnbrist för det är vad som hänt efter sen om det har nått med gbp att göra det vet jag inte.


Funderingar? Bara fråga om det är nått


Kram


Ulrika

 
 
Sara

Sara

30 mars 2012 21:02

Grattis till bukplastiken! Det är en så stor skillnad på före och efter. Ser mer ut som att det är du och din tjocka syster eller nåt, inte att det är DU... Bra jobbat! Undrar hur jag skulle se ut som smal? Som min smala syster kanske? :-)

http://fettotsresa.wordpress.com

Ulrika

2 april 2012 13:13

hehe tack så mycket, gullig du är :) finns de som frågat vem är den andra tjejen eller vem av dom är du hahahah:) rätt skoj faktiskt :) Känns som bukplastiken är sista grejen nu, lite som ett avslut på viktresan

 
knappamamma

knappamamma

5 april 2012 11:04

Grattis till ditt Ja. Själv närmar jag mig mitt realistiska mål, 4.6 kg kvar. 1.4 kg kvar till 60 minus. Skulle också vilja göra en bukplastik i framtiden men mitt dilemma är ju att hänget inte sitter vid buken utan ovanför naveln och mitt landsting verkar vara jättehårt, har du inte bekymmer med svamp så kvittar det om du uppfyller resten av kriterierna du får det inte ändå sägs det. Hoppas du får en bra påsk!

http://halsomamman.wordpress.com

Ulrika

10 april 2012 09:33

Hej:) Tackar så mycket, du har kämpat på grymt bra, 60 minus är sjukt mycket. Du kan ju alltid söka bukplastiken söker du inte så får du ju inte veta hur chanserna ser ut :) Ta hand om dig

 
knappamamma

knappamamma

12 april 2012 15:13

japp söka kommer jag absolut göra, sen dock tycker jag låren ser värre ut än magen men det går ju inte att få via landsting och trisslotterna har inte gynnat mig tillräckligt än.....

http://halsomamman.wordpress.com

Ulrika

12 april 2012 15:46

svarar i din blogg :)

 
Malin

Malin

16 november 2012 12:53

Du är sååååååååå snygg!!! <3
Vi måste se till att få till ett träningspass ihop. Vi bor ju så nära nu ju :)

http://orkanensmitt.bloggplatsen.se

Ulrika

16 november 2012 13:59

Duu är sååååååååå snäll ;) du e oxå snygg

 
Malin

Malin

3 maj 2013 21:59

Vad kul o hitta en blogg om *samma operation* Som jag har ansökt om nu & har fått goda ord från min läkare ang!..
Min process ang min vikt O viktnedgång har varit ett helvete! & det e verkligen *sista chansen* för o må bra O bli bra igen!...
För 9-10 år sedan, Så vart jag smal o snygg o vägde 59 kilo,Jag ÄLSKADE min kropp sjukt mkt..MEN nu avskyr jag den! Känner mig ÄKLAD av min kropp nu, Bara av att klä av mig för o gå in o duscha om dagarna e en *kamp* i mitt huvud, Klarar verkligen inte av o se min egen kropp..:(
Jag Hoppas såå verkligena tt jag får operationen & snabbt får det gå1..Vill må bra, Vara glad,trygg,lycklig igen m.m

DU e JÄTTE Fin förresten!!...
MÅnga kramar... Kolla gärna min blogg för mer *info*...

Kram

http://doublelove.blogg.se

Ulrika

7 maj 2013 10:25

Hej Malin
Då det inte går att svara via din blogg så kommer mitt svar här. Tack för ditt inlägg, förstår vad du menar och hur du känner hoppas verkligen att du får det du känner att du vill.

Taack vad snällt av dig :)

Ta hand om dig och hör gärna av dig igen om hur det går

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika - 1 april 2016 11:42

Hej,    Nu var det så länge jag skrev så jag hade glömt vart min blogg fanns :) men som ni ser så fann jag den.    Igår la min kusin Helena upp ett inlägg utifrån sin son som har autsim (asperger). Jag tyckte den var så klockren så jag bad om...

Av Ulrika - 1 januari 2016 15:47


Satt och tittade igenom mina blogginlägg jag gjort senaste tiden. Det var inte många, så nu tänkte jag att jag ska blogga lite mer 2016 och vilken dag är inte bättre än 1/1-2016.   Vi firade in nya året hemma hos Tobbe och Maria. Vi blev totalt 1...

Av Ulrika - 7 september 2015 10:50


Ja vad händer??... är rätt dålig på att skriva i bloggen. Men blir så när man har lite annat för sig      Status nu på träning är rehab. Jag kombinerar besök hos sjukgymnast samt kiropraktor. Ja vad har hänt, jo det började med att jag fick väldi...

Av Ulrika - 30 januari 2015 15:20


Var ett tag sen jag bloggade. Tror det har med att göra att jag varit så aktiv i FB att jag inte känt något behov av att slänga iväg inlägg här. Men har haft väldigt roligt åt mina gamla inlägg så kan ju vara bra att fortsätta.    Vad har hänt? H...

Av Ulrika - 27 september 2014 10:25


Nu har det gått ca 1 1/2 vecka sen min operation. Just idag mår jag faktiskt ganska bra. Ont har jag dock men inte så ont att jag inte kan hantera det. Tar fortfarande mina alvedon men hoppar över att kombinera med Ipren. Tar jag Ipren så måste jag ä...

Presentation

Fråga mig

37 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gastric Bypass

Gästbok

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards