Ulrika76

Alla inlägg den 24 september 2012

Av Ulrika - 24 september 2012 12:20

Den här helgen har varit lite halvtung. I fredags hade vi HLR utbildning på jobbet. SÅ i lördags vaknade jag och hade så grymt ont i magen. Fattade inte riktigt vad det kunde vara förrän senare. Troligen så har jag tagit i med magmusklerna när jag gjort hlr och de som gjort det tidigare vet hur jobbigt det är, dockan är ju rätt hård man måste ju ta i. SÅ troligen så var det pga det. Smärtan höll sig i hela magtrakten upp till revbenen. Kunde inte ens gå upprätt för att det gjorde så ont så jag fick ta värktabletter för att kunna gå. Hur knäppt som helst. Idag känns det i magen men är så pass bra så jag inte behöver värktabletter iallafall.


I lördags så skulle lilltjejen gå på dans mellan 12-13 sen direkt vidare på kalas hos sin bästis på Leklandet i tyresö, och direkt efter jag lämnat henne åkte vi hem till min lillebror vars son fyller 1 år idag men firades i lördags. Jag behövde inte hämta lilltjejen från kalaset för hon fick följa med sin bästis hem och sova över där vilket kanske var bra så min mage fick vila.


Sen efter Elias 1 årsfirande åkte jag hem med de stora barnen och vi tittade på lite film och åt lite godis och annat gott.


Söndagen valde jag att försöka ta det så lungt jag bara kunde, köpte lampan, hämtade lilltjejen från kompisen och småstädade lite.. mer än så gjorde jag inte. Skönt.


MEN idag när jag vaknade så hade ett utslag jag fått på vaden blivit infekterad eller nått... det gör grymt ont i benet och är en röd ring runt så idag ska jag besöka farbror doktorn och se om jag kan få en salva eller nått liknande mot det. SÅ även om magen lugnat ner sig så kan jag inte dra ut på en löptur nu pga benet... jösses säger jag bara


Ja det var våran helg. Och här kommer lite bilder:


   

Elias Yngve Bernhard 1 år <3 min brorsson/gudson <3


 

Filmtittade ;)


      

Lite gott bild 1: Chockladmousse 2. Äpplebitar med keso och kanel 3. Sonens middag i lördags (jag tog sallad)


Hörs snart igen


Kram

Av Ulrika - 24 september 2012 12:16

I lördags var jag inne på FB och så såg jag på Tyresö köp&Sälj en kökslampa, jag har varit ute efter en ny under längre tid och då har jag velat ha en rund  och nu ÄNTLIGEN fann jag en som föll mig i smaken.


På bilden ser den ganska liten ut men på riktigt är den större. Här får ni se bilder:


   


Klicka på bilden om ni vill se den större. Jag är iallafall såååå nöjd. FIck upp tavlorna som ni ser på bilden. Allt blev så mycket roligare att fixa med när jag köpte min "nya" lampa. Billig var den oxå, betalade bara 50 kr.


//Ulrika

Presentation

Fråga mig

37 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gastric Bypass

Gästbok

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards