Ulrika76

Direktlänk till inlägg 13 augusti 2012

Min mage!

Av Ulrika - 13 augusti 2012 12:48

Ok, nu var det ett tag sen jag uppdaterade. Det har ju varit lite tufft men nu känns det faktiskt riktigt bra. Jag har dock inte blivit av med min gördel ännu men det är inte så långt kvar. De har ju sagt att man ska ha den i 3 månader och idag är det 3 månader sen jag gjorde min OP, men känns ju dock skönt med stödet fortfarande. Känseln vid ärret är fortfarande inte som det ska men det kan ta upp till 1 år så det gäller och ha tålamod. Såret efter infektionen har inte läkt ihop ännu men det ser mycket bättre ut.


Det har varit lite mycket för mig med min mage, fick ju gå till VC varje dag för omplåstring efter infektionen jag drog på mig. Och dessutom när jag försökte få lite semester uppe i sundsvall hos min bror och svägerska så fick jag börja med att åka till Akuten. Visade sig senare att jag fått en komplikation efter komplikationen. Dock så förstod inte akutläkaren det just då utan tyckte jag skulle välja mellan att äta en kur antibiotika eller så skulle han ta fram kniven, vad tycker du frågade han. Ehhh ja inte så svårt val för min del. Blev antibiotika. Blev lite bättre och fick en ny tid fast på sjukhuset hemma i sthlm och där konstaterade hon att det var ärrbildning med vätska i såret efter min infektion. Så då förlängde hon min sjukskrivning ytterligare. Jag blev sjukskriven från 15 maj till 1 augusti. Bröt dock min sjukskrivning 30 juli och började jobba.


Nu börjar det kännas riktigt bra jag kan träna och röra mig ganska obehindrat känner av ärren lite ibland och får lägga om såret på magen varje morgon. Men nu kan jag iallafall lägga om det på egen hand.


Kommer lägga upp bilder på ett annat inlägg sen men det låser jag.


//Ulrika

 
 
Ingen bild

Jeanette

15 augusti 2012 09:26

Skulle man kunna få lösenordet? E lite nyfiken på bilden;-)

Ulrika

15 augusti 2012 09:58

absolut, har du någon mail?

 
Ingen bild

Jeanette

18 augusti 2012 07:39

Japp min mail är jeanetteeklind@comhem.se.

Ulrika

20 augusti 2012 07:57

SKickat :)

 
Sara

Sara

18 augusti 2012 20:56

Hej! Jag brukar läsa din blogg men är lite dålig på att kommentera undrar dock om jag kan få lösenordet? :-). Med vänlig hälsning, Sara. villblifit@gmail.com

http://fettotsresa.wordpress.con

Ulrika

20 augusti 2012 07:57

Skickat :)

 
Ingen bild

issa

8 februari 2013 09:40

Hej hej, det var ett tag sen du skrev men jag undrar om du skulle kunna hjälpa mig o svara på lite frågor :)

Jag funderar på att göra en bukplastik väldigt snart. Har sökt runt lite på webben och hittade en bra sida som skriver allt om bukplastik. Här är länken om du vill kolla själv: www.plastikoperationer.net/bukplastik-operation

Det står bland annat ”räkna med att det tar upp till 12-18 månader innan ärren slätar ut sig och bleknar. De kommer dock aldrig att försvinna helt men döljs i de flesta klädesplagg även badkläder”. Hur var det för dig med ärren? Jag är orolig över att det kommer bli väldig synliga ärr…

Tacksam för svar
Issa

Ulrika

8 februari 2013 13:32

Hej Issa!
Ja jag har varit lite "lat" med att skriva, men just idag gick jag in för att skriva och såg att du har skrivit.

Ska försöka svara så gott jag kan, det var ju faktiskt inte så JÄTTE länge sen jag gjorde min op men jag har knappt tänkt på mina ärr så de kan inte vara så besvärliga, de kommer alltid synas och jag tycker dom är lite högt upp faktiskt så har jag en bikini (vanlig) så är det precis under ärret men det gör mig inget eftersom jag likaväl kunde ha gjort ett kejsarsnitt. Står inte skrivet i pannan att jag gjort en bukplatstik :)

Väldigt synliga ärr tror jag inte det blir, men alla har vi olika syn på hur synligt vi tycker att det är... du får skriva ner för och nackdelar med att göra operationen. Själv har jag hellre ett ärr än häng

hoppas du fick svar

ta hand om dig
Mvh

Ulrika

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika - 1 april 2016 11:42

Hej,    Nu var det så länge jag skrev så jag hade glömt vart min blogg fanns :) men som ni ser så fann jag den.    Igår la min kusin Helena upp ett inlägg utifrån sin son som har autsim (asperger). Jag tyckte den var så klockren så jag bad om...

Av Ulrika - 1 januari 2016 15:47


Satt och tittade igenom mina blogginlägg jag gjort senaste tiden. Det var inte många, så nu tänkte jag att jag ska blogga lite mer 2016 och vilken dag är inte bättre än 1/1-2016.   Vi firade in nya året hemma hos Tobbe och Maria. Vi blev totalt 1...

Av Ulrika - 7 september 2015 10:50


Ja vad händer??... är rätt dålig på att skriva i bloggen. Men blir så när man har lite annat för sig      Status nu på träning är rehab. Jag kombinerar besök hos sjukgymnast samt kiropraktor. Ja vad har hänt, jo det började med att jag fick väldi...

Av Ulrika - 30 januari 2015 15:20


Var ett tag sen jag bloggade. Tror det har med att göra att jag varit så aktiv i FB att jag inte känt något behov av att slänga iväg inlägg här. Men har haft väldigt roligt åt mina gamla inlägg så kan ju vara bra att fortsätta.    Vad har hänt? H...

Av Ulrika - 27 september 2014 10:25


Nu har det gått ca 1 1/2 vecka sen min operation. Just idag mår jag faktiskt ganska bra. Ont har jag dock men inte så ont att jag inte kan hantera det. Tar fortfarande mina alvedon men hoppar över att kombinera med Ipren. Tar jag Ipren så måste jag ä...

Presentation

Fråga mig

37 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gastric Bypass

Gästbok

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards