Ulrika76

Direktlänk till inlägg 30 april 2012

Byter uppdrag

Av Ulrika - 30 april 2012 08:51

I fredags var det min sista dag på Almega, jag har jobbat där i 3 år och 9 månader. Trivts väldigt bra där, slutade pga att vi inte gick vidare med upphandlingen som var så på onsdag startar ett nytt uppdrag. Känns både skoj och tråkigt. Trivdes som sagt så bra på Almega. Alla är så himla trevliga och glada både kunder som folk i huset. Och nu efter den här tiden så kändes som om jag kunde allt som en smäck, kanske just därför det är bra med att byta så jag utvecklas vilket jag inte riktigt vet hur det ska bli eftersom det är en liknande tjänst som jag får. Dock mycket lugnare då det är färre anställda i huset.


Torsdags var det avtackning för oss i huset, det firades med tårta och kaffe och så fick vi varsin jätte fin blombukett. Efter jobbet så blev det middag på Fridays med de jag jobbar med och chefen så klart. Var väldigt trevligt och gott. Kommer saknar mina kollegor.


När jag kom hem till killen på kvällen hade han gjort klart middag med lite vin till för att fira min sista dag. Vilket faktiskt känns konstigt. Fira något man egentligen kanske inte vill lämna. Men är helt övertygad om att jag kommer trivas där jag hamnar sen.


Lite bilder:


Avtackningen


     


Lite jordgubbar och skumpa innan chefen bjöd ut oss på middag på fridays


   


Presenter


   

Cateringbolaget vi använder gav oss jordgubbar och en flaska vin och tackade oss för ett gott samarbete. Buketten från almega rosen från David som jobbar i huset :) fick en tilll gåva men den bilden ska jag lägga upp sen.


Sen avslutades allt med en middag med min kärlek


 


(klicka på bilderna om ni vill se de större)


Tack alla ni på almega för dessa ca fyra åren


/Ulrika



 
 
Jenny

Jenny

9 maj 2012 09:12

Lycka till med det som komma skall om en dryg vecka. Den 21:a ska dom in och rota i mig igen. Har du fått till det med gördlar? Det kommer gå kanon! :))

http://passionsfrukter.blogg.se

Ulrika

11 maj 2012 12:23

svarar i din blogg :)

 
Jenny

Jenny

11 maj 2012 15:36

Så, nu är det jag igen :)

Min Twilfit-gördel åt mig. Stl L hade den.
Men den satt åt -ja det ska den ju, men när man är öm på magen var det INTE skönt, då den har skenor. Så jag köpte även en i stl xl. Funka finfint.
Sen hade jag trosor med åtsittande del över magen fr. Lindex. Men den var inte heller skön när man var nyop.

Höga gördeltrosor hade jag oxå, men magen svullnade efter en dag med dom (detta var i början efter op, då op-gördeln skulle tvättas).
Men sen löste det sig med tiden. Jag varvade min twilfit med op-gördeln.

Jag fick Celebra-tbal

http://passionsfrukter.blogg.se

Ulrika

14 maj 2012 12:14

:)

 
Jenny

Jenny

11 maj 2012 15:40

Här är jag igen :)

Jag hade en gördel i Large fr. Twilfit. Den var för tajt tyckte jag. Blev bättre.

Det som är bra med dom, är att dom är FINA, så man kan ha den sen oxå.

Annars varvade jag med höga gördeltrosor (min mage svullnade dock lite och såg gravid ut, men dom funkade) och en lägre åtsittande gördeltrosa (hårdare resår över magen just) fr. Lindex. Onda i början, men funkade efter ett par veckor.

Op-gördeln var min vän. Du ska ju ha den i 6 veckor lixom.
Men sen var det över :)... både fysiskt och psykiskt skönt.

Idag har jag mina åtsittande trosor ibland. Magen är ju delvis bortdomnad. Och så kommer det vara. Då är det skönt med dessa..

Köp INTE för stort. Utan prova idag.. och försök bortse från bullen som ska väck... :)

Lycka till!

http://passionsfrukter.blogg.se

Ulrika

14 maj 2012 12:13

Oj oj det ska bli så spännande det här :) Tackar så jätte mycket (svarar i din blogg oxå)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika - 1 april 2016 11:42

Hej,    Nu var det så länge jag skrev så jag hade glömt vart min blogg fanns :) men som ni ser så fann jag den.    Igår la min kusin Helena upp ett inlägg utifrån sin son som har autsim (asperger). Jag tyckte den var så klockren så jag bad om...

Av Ulrika - 1 januari 2016 15:47


Satt och tittade igenom mina blogginlägg jag gjort senaste tiden. Det var inte många, så nu tänkte jag att jag ska blogga lite mer 2016 och vilken dag är inte bättre än 1/1-2016.   Vi firade in nya året hemma hos Tobbe och Maria. Vi blev totalt 1...

Av Ulrika - 7 september 2015 10:50


Ja vad händer??... är rätt dålig på att skriva i bloggen. Men blir så när man har lite annat för sig      Status nu på träning är rehab. Jag kombinerar besök hos sjukgymnast samt kiropraktor. Ja vad har hänt, jo det började med att jag fick väldi...

Av Ulrika - 30 januari 2015 15:20


Var ett tag sen jag bloggade. Tror det har med att göra att jag varit så aktiv i FB att jag inte känt något behov av att slänga iväg inlägg här. Men har haft väldigt roligt åt mina gamla inlägg så kan ju vara bra att fortsätta.    Vad har hänt? H...

Av Ulrika - 27 september 2014 10:25


Nu har det gått ca 1 1/2 vecka sen min operation. Just idag mår jag faktiskt ganska bra. Ont har jag dock men inte så ont att jag inte kan hantera det. Tar fortfarande mina alvedon men hoppar över att kombinera med Ipren. Tar jag Ipren så måste jag ä...

Presentation

Fråga mig

37 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gastric Bypass

Gästbok

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards