Ulrika76

Direktlänk till inlägg 1 juni 2011

Resultat 2 årskontroll

Av Ulrika - 1 juni 2011 06:00

Igår fick jag mitt resultat från SÖS, eller fick är kanske och ta i. Jag ringde dit och bad de ringa upp för jag har väntat i ca 5 veckor på att få veta svaret på de 8 rören de tog. Hon sa att alla prover såg normala ut, UTOM 1, och det var järnvärdet så jag måste börja äta järntabletter  speciellt i samband med mensen så nu är det bara å fixa det.


Har förvisso känt mig ganska lätt trött och misstänkte att järnvärdet kunde ligga lite lågt sen vet man ju aldrig hur lågt det är, hon sa att det inte var alamerande utan det var precis under gränsen så det var rätt skönt att höra.


Jag tänkte snart lägga upp lite nya bilder före och efter OP, en ny före bild blir dock svårt så där får jag leta upp någon gammal.


Vikten då, ja den pendlar upp å ner  idag låg det på 65,8 kg det är det lägsta jag vägt under mitt vuxna liv så jag är nöjd  eftersom jag då vägde 103,3 kg som mest så har jag gått ner 37,5 kg. Helt ok känner jag, inga kg jag vill ha tillbaka.


Midjemåttet har minskat från 131 cm till 85 cm så det blir 46 cm, inte illa va? 


Idag mår jag himla bra, men jag har ofta magkatarrs liknande symptom men då tar jag en Omerprazol så går det över. Läkaren har sagt att så länge tabletten hjälper och jag inte behöver ta för ofta så kan jag fortsätta så.


Lägger upp en gammal före/efter bild jag tog för länge sen


  

Tror att det är ca 36 kg som skilljer den vänstra & högra bilden. Den mittersta då hade jag gått ner 31 kg.


Så nu har jag uppdaterat ang min Gastric bypass som jag gjorde 11 mars 2009


    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika - 1 april 2016 11:42

Hej,    Nu var det så länge jag skrev så jag hade glömt vart min blogg fanns :) men som ni ser så fann jag den.    Igår la min kusin Helena upp ett inlägg utifrån sin son som har autsim (asperger). Jag tyckte den var så klockren så jag bad om...

Av Ulrika - 1 januari 2016 15:47


Satt och tittade igenom mina blogginlägg jag gjort senaste tiden. Det var inte många, så nu tänkte jag att jag ska blogga lite mer 2016 och vilken dag är inte bättre än 1/1-2016.   Vi firade in nya året hemma hos Tobbe och Maria. Vi blev totalt 1...

Av Ulrika - 7 september 2015 10:50


Ja vad händer??... är rätt dålig på att skriva i bloggen. Men blir så när man har lite annat för sig      Status nu på träning är rehab. Jag kombinerar besök hos sjukgymnast samt kiropraktor. Ja vad har hänt, jo det började med att jag fick väldi...

Av Ulrika - 30 januari 2015 15:20


Var ett tag sen jag bloggade. Tror det har med att göra att jag varit så aktiv i FB att jag inte känt något behov av att slänga iväg inlägg här. Men har haft väldigt roligt åt mina gamla inlägg så kan ju vara bra att fortsätta.    Vad har hänt? H...

Av Ulrika - 27 september 2014 10:25


Nu har det gått ca 1 1/2 vecka sen min operation. Just idag mår jag faktiskt ganska bra. Ont har jag dock men inte så ont att jag inte kan hantera det. Tar fortfarande mina alvedon men hoppar över att kombinera med Ipren. Tar jag Ipren så måste jag ä...

Presentation

Fråga mig

37 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gastric Bypass

Gästbok

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards