Ulrika76

Direktlänk till inlägg 22 oktober 2013

2006 vs 2013

Av Ulrika - 22 oktober 2013 11:30

Igår skulle jag göra en systemåterställning på min dator, och behövde då ta fram min externa hårddisk för att föra över alla mina bilder till den. När jag var klar så satte jag mig och kikade igenom de bilder jag fört över för länge sen. Fick jordens nostalgitripp haha... barnen var så små. Jag har bilder där från 2005 så då var mitt yngsta barn 1 år. Saknar den tiden lite.


Såg även bilder på mig själv hur jag såg ut då. Ibland så lägger jag upp bilder från förr och nu för att påminna mig lite om vem jag var och vem jag inte vill vara. Nu behövde jag ett sånt tillfälle just för att jag varit sjuk och slarvat en del och inte tränat så har jag gått upp lite. Så för att få mig att skärpa till mig så gjorde jag två st Collage via min mobil och la ut på FB.


Tänkte även lägga upp dom här, det är alltså bilder från 2006 och 2013. Gjorde ett collage först och sen så råkade jag hitta fler bilder som jag tyckte var roliga att lägga upp så därför är det lite blandat på båda.


   

När jag tittar på bilderna så funderar jag på hur jag mådde, och vad jag kände och försöker jämföra det med dagens. Det är ett evigt kämpande med vikten. Bara för att man gjort en Gastric bypass så är inte kämpandet över det är ingen quick fix.... för evigt kämpande annars skiter det sig. SÅ innan du gör en sån, fundera och skriv för och nackdelar och var beredd på att göra förändringar. Självklart är man inte mer än människa och kan självklart ibland "falla" dit. Men då gäller det att kunna hejda sig. VIlket inte alls är lätt. Jag menar det finns en anledning till att jag såg ut som jag gjorde och det kan ske igen, men vill jag det? tänker jag riskera det? och vad kan jag göra för att förhindra att det sker?


/ulrika


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika - 1 april 2016 11:42

Hej,    Nu var det så länge jag skrev så jag hade glömt vart min blogg fanns :) men som ni ser så fann jag den.    Igår la min kusin Helena upp ett inlägg utifrån sin son som har autsim (asperger). Jag tyckte den var så klockren så jag bad om...

Av Ulrika - 1 januari 2016 15:47


Satt och tittade igenom mina blogginlägg jag gjort senaste tiden. Det var inte många, så nu tänkte jag att jag ska blogga lite mer 2016 och vilken dag är inte bättre än 1/1-2016.   Vi firade in nya året hemma hos Tobbe och Maria. Vi blev totalt 1...

Av Ulrika - 7 september 2015 10:50


Ja vad händer??... är rätt dålig på att skriva i bloggen. Men blir så när man har lite annat för sig      Status nu på träning är rehab. Jag kombinerar besök hos sjukgymnast samt kiropraktor. Ja vad har hänt, jo det började med att jag fick väldi...

Av Ulrika - 30 januari 2015 15:20


Var ett tag sen jag bloggade. Tror det har med att göra att jag varit så aktiv i FB att jag inte känt något behov av att slänga iväg inlägg här. Men har haft väldigt roligt åt mina gamla inlägg så kan ju vara bra att fortsätta.    Vad har hänt? H...

Av Ulrika - 27 september 2014 10:25


Nu har det gått ca 1 1/2 vecka sen min operation. Just idag mår jag faktiskt ganska bra. Ont har jag dock men inte så ont att jag inte kan hantera det. Tar fortfarande mina alvedon men hoppar över att kombinera med Ipren. Tar jag Ipren så måste jag ä...

Presentation

Fråga mig

37 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gastric Bypass

Gästbok

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards