Ulrika76

Direktlänk till inlägg 22 oktober 2011

Modell för en dag 22/10-11

Av Ulrika - 22 oktober 2011 20:11

Idag var jag och min dotter på The studio vid kungsgatan och skulle bli sminkade och stylade och så klart fotade. Absolut inget köptvång men vem vill ta fina bilder utan att köpa dom.... ja det är det ingen som gör så vi köpte några st. Gjorde ett collage av våra bilder. Det som var mindre roligt var just att det var sån väntetid mellan allt, inför sminkning inför fotografering och en inför att få se fotona. Men resultatet blev ju fint.. se själva:



  

Det var en jätte mysig upplevelse tillsammans med min dotter Emma



 
 
Ingen bild

Kerstin Björklund

23 oktober 2011 11:10

Hej!
Jag har bestämt mig för att göra en gastric bypass operation. Jag skall i morgon skicka in hälsodeklaration till Cavalio i Stockholm. Dom säger att jag inom 2 v skall komma på förundersökning, sedan skall det bli operation inom 1 månad. Jag kan inte göra det på hemorten för då kommer det att bli ungefär 3 års väntetid. Jag har inte tid att vänta så länge utan något måste ske nu. Mitt knä håller på och kollapsar efter en fallolycka i november förra året. Därför måste jag ta till privat vård. Jag är väldigt motvierad till detta då jag tänkt på operation nu i över 2 års tid och även innan tänkt på operationen men då för annan persons räkning. Jag känner mig väldigt motiverad. Har en övervikt-bmi på 50,7, så du förstår att någon måste hända. Jag kan inte träna på grund av knät, så jag måste välja att operera mig istället. Har du tips till mig så är jag väldigt tacksam över detta. Soliga hälsningar från Dalarna. Kerstin

Ulrika

24 oktober 2011 12:27

Hej
Oj vilken lång väntetid ni har i dalarna, förstår att du vänder dig till sthlm.. men behöver du göra det privat även om du vänder dig till sthlm?... TIps... ja mitt tips är väl att se till att röra dig så snart du kan, och att följa restriktionerna som läkarna ger.. har full förståelse för att du känenr att du behöver göra detta nu, när du väl bestämt dig... men ta en dag i taget, hört att många blir deprimerade men tänk positivt.. hoppas det går bra och hör gärna av dig om hur det gått :) Har du några frågor så svarar jag så gott jag kan Ta hand om dig Ulrika

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika - 1 april 2016 11:42

Hej,    Nu var det så länge jag skrev så jag hade glömt vart min blogg fanns :) men som ni ser så fann jag den.    Igår la min kusin Helena upp ett inlägg utifrån sin son som har autsim (asperger). Jag tyckte den var så klockren så jag bad om...

Av Ulrika - 1 januari 2016 15:47


Satt och tittade igenom mina blogginlägg jag gjort senaste tiden. Det var inte många, så nu tänkte jag att jag ska blogga lite mer 2016 och vilken dag är inte bättre än 1/1-2016.   Vi firade in nya året hemma hos Tobbe och Maria. Vi blev totalt 1...

Av Ulrika - 7 september 2015 10:50


Ja vad händer??... är rätt dålig på att skriva i bloggen. Men blir så när man har lite annat för sig      Status nu på träning är rehab. Jag kombinerar besök hos sjukgymnast samt kiropraktor. Ja vad har hänt, jo det började med att jag fick väldi...

Av Ulrika - 30 januari 2015 15:20


Var ett tag sen jag bloggade. Tror det har med att göra att jag varit så aktiv i FB att jag inte känt något behov av att slänga iväg inlägg här. Men har haft väldigt roligt åt mina gamla inlägg så kan ju vara bra att fortsätta.    Vad har hänt? H...

Av Ulrika - 27 september 2014 10:25


Nu har det gått ca 1 1/2 vecka sen min operation. Just idag mår jag faktiskt ganska bra. Ont har jag dock men inte så ont att jag inte kan hantera det. Tar fortfarande mina alvedon men hoppar över att kombinera med Ipren. Tar jag Ipren så måste jag ä...

Presentation

Fråga mig

37 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gastric Bypass

Gästbok

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards